سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲ هزار آموزش دهنده در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در این استان به امر آموزش بی‌سوادان مشغول هستند.

حسین حسن‌خانی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از این تعداد، هزار و ۵۰۰ آموزش دهنده فعال هستند و در کنار آن‌ها یک هزار و ۵۰ نفر آموزش دهنده غیر فعال که اسامی آنان در سامانه وجود دارد نیز درخواست فعالیت در سال تحصیلی جدید داده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ نفر آموزش دهنده نیز که فاقد سابقه در سامانه‌اند، ولی فعالیت در این زمینه داشتند نیز متقاضی فعالیت مجدد هستند.

به گفته حسن‌خانی، آمار باسوادی استان در گروه سنی ۱۰ سال به بالاتر ۸۴ درصد و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۵.۵ درصد مطابق با آمار سال ۱۴۰۱ است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: حجم ابلاغی سوادآموزی استان در سال تحصیلی جاری ۲۳ هزار نفر بود که ۹۲ درصد آن با پوشش ۲۱ هزار سوادآموز محقق شده است.

وی طرح پالایش محور را یکی از طرح مهم اجرا شده در استان بیان کرد و یادآور شد: تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر از افراد از نظر سواد تعیین وضعیت شده‌اند.

حسن‌خانی با تاکید بر تعامل تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی در زمینه شتاب‌بخشی به سوادآموزی اضافه کرد: با تهیه آمار بیسوادان و پالایش آنان برنامه‌ریزی در این زمینه تسهیل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.