سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه ایران در آموزش مدیریت دانش در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا

رئیس ایرانداک گفت: ایران از نظر برگزاری و ارائه دوره‌های دانشگاهی و سازمانی مدیریت دانش در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در جایگاه نخست قرار دارد.

محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در هشتاد و هشتمین کنگره «فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا)» در دانشگاه اراسموس روتردام هلند با عنوان «آموزش مدیریت دانش در خاورمیانه» سخنرانی کرد.

بعد از ایران، کشور‌های امارت متحده عربی و ترکیه قرار دارند. در بخشی از یافته‌ها، شکاف موجود بین آموزش‌های مدیریت دانش در منطقه خاورمیانه و دانشگاه‌های برتر جهان مورد تحلیل قرار گرفته و بر تلاش برای گنجاندن مباحث نوین از جمله هوش مصنوعی در آموزش مدیریت دانش در کشور تاکید شده است.

مشارکت منطقه‌ای در بین رهبران مدیریت دانش برای شناسایی نقاط ضعف و قوت کشور‌ها و صنایع آن ها، ایجاد مؤسسه مدیریت دانش منطقه‌ای، دعوت از اساتید و کارشناسان ماهر و مجرب برای اجرای برخی دوره‌ها، برگزاری کنفرانس‌هایی با موضوع و دوره‌های به‌روز مدیریت دانش در خاورمیانه، ایجاد دوره‌های آموزشی و تحصیلی در داخل و خارج از کشور از سوی مقام‌های آموزشی در خاورمیانه، بررسی مستمر سیستم‌های آموزشی مدیریت دانش و ارزیابی برنامه‌های آموزشی به صورت مستمر، تقویت رابطه بین حاکمیت و دانشگاه برای بهبود کیفیت آموزشی، انجام مطالعات در زمینه شناسایی عوامل موثر بر کیفیت آموزش مدیریت دانش و همچنین راهکار‌های بهبود آموزش مدیریت دانش در خاورمیانه از جمله پیشنهادات  حسن‌زاده در این سخنرانی بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.