سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیران حق برگرداندن اعتبارات به تهران را ندارند

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید اعتبارات تملک دارایی خود را به تهران برگشت دهند.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با انتقاد از برخی دستگاه‌ها که هنوز اعتبارات تملک دارایی خود را به طور کامل جذب نکرده اند گفت: این دستگاه‌ها باید تا پایان سال مالی در ۳۱ شهریور، تمام اعتبارات را جذب کنند و برگشت اعتبار به تهران پذیرفتنی نیست.

او از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با پیگیری و حضور مستمر در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در تهران سهم خراسان جنوبی را از اعتبارات ملی افزایش دهند تا توسعه استان شتاب گیرد.

قناعت بیان کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی، پیگیری و میزان جذب اعتبارات خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح‌های پژوهشی استان اظهار کرد: در اجرای این طرح‌ها باید دستگاه‌های اجرایی، از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان استفاده کنند تا این طرح‌ها بتواند مشکلات دستگاه‌ها و مردم را برطرف کند.

در این جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری به تصویب رسید.

در این جلسه واگذاری امانی ساختمان‌های بلا استفاده شهید مدنی و خوابگاه مدرسه به بخشداری سرداران نهبندان و همچنین ۵ اولویت پژوهشی استان به تصویب رسید.

جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است گفت: امسال ۶۹ طرح پیشنهادی از دستگاه‌ها ارائه شده که ۵ طرح مصوب شده است و تعدادی دیگر نیز پس از بررسی به تصویر شورا خواهد رسید.

همچنین در این جلسه توزیع اعتبارات موضوع بیست و هفت صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده استان در سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

جهانشاهی با اشاره به اینکه کل این اعتبار ۲۸ میلیارد تومان است افزود: پس از جذب این اعتبار، ۴۰ درصدش به توسعه ورزش مدارس، ۴۰ درصد به ورزش همگانی و ۲۰ درصدش برای تکمیل خانه‌های جوان استان اختصاص خواهد یافت.

او گفت:هم اکنون ۳ خانه جوان در شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین نیمه تمام است که خانه جوان بیرجند با توجه به پیشرفت بالایش، امسال به بهره برداری می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.