سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار احتمالی پوتین و اردوغان در ماه آینده

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می‌گوید انتظار دارد ماه آینده میلادی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیداری رو در رو داشته باشد.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص دیدار احتمالی با همتای روس خود گفت: «ماه آینده نشست گروه ۲۰ در هند و مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا برگزار خواهد شد. اگر در این محیط شلوغ فرصتی پیدا کنیم، رودررو با پوتین ملاقات و گفتگو خواهیم کرد».

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان همچنین از سفر احتمالی وزیر خارجه ترکیه به روسیه خبر داد و گفت: «وزیر خارجه [ترکیه] ممکن است به زودی به روسیه سفر کند. زیرا بسیار مهم است که گفتگو در مورد توافق غلات رو در رو باشد».

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر به رسانه‌ها گفته بود پوتین و اردوغان برای تصمیم گیری درباره زمان و مکان دیدار خود در آینده نزدیک به توافق رسیده‌اند. به گفته این مقام روس، دستور کار مذاکرات دو رئیس جمهور بر روی روابط دوجانبه، بحران اوکراین و توافق غلات دریای سیاه متمرکز خواهد بود.

روسیه در خصوص بحران اوکراین می‌گوید در‌های مذاکرات صلح با کی‌یف باز است، اما این کشور باید «واقعیت‌های ارضی جدید» را بپذیرد؛ بدین معنا که مناطقی که به خاک روسیه ضمیمه شده‌اند، به اوکراین باز نمی‌گردد. افزون بر این، مسکو می‌گوید هرگونه مذاکره صلح باید با حضور حامیان غربی کی‌یف انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.