سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات بهداشتی در ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت به زوار اربعین

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه گفت : خدمات بهداشتی در ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت از کنگاور تا قصرشیرین به زوار اربعین ارائه می‌شود.

سارا شاه‌آبادی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه گفت : در هنگام برگزاری اجتماع بزرگ اربعین همواره با دو مشکل گرمازدگی و مشاهده تاول‌های پوستی مواجه می‌شویم که به‌منظور پیشگیری از گرمازدگی توصیه می‌شود زوار از ساعت ۱۱ تا ساعت ۱۷ از انجام پیاده‌روی پرهیز کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه تصریح کرد: زائران اربعین در مناطقی که آفتاب بسیار سوزان است از چتر استفاده کنند، بطری آب به همراه داشته باشند و مرتب آب بنوشند و لباس گشاد و نخی بپوشند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه زوار اربعین کلاه و عینک به‌همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: زائران اربعین از نوشیدنی‌هایی نظیر چای و قهوه استفاده نکنند، بلکه نوشیدنی‌هایی نظیر تخم شربتی و خاکشیر مصرف کنند همچنین برای پیشگیری از گرمازدگی چند عدد لیمو ترش تازه به همراه داشته باشند و غذا‌های سرخ شده کمتری مصرف کنند.

وی عنوان کرد: ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت از کنگاور تا قصرشیرین دایر است که شش مرکز آن شبانه‌روزی در حال ارائه خدمت است همچنین در مرز خسروی یک مرکز جامع سلامت، دو کانکس سرد برای درمان گرمازدگی و ارائه خدمات سطح یک و یک مرکز راه کربلا مستقر است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مجموعا یک هزار و ۲۰۹ پزشک، پرستار، دارویار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، دندان‌پزشک، بهداشت روان در نقطه صفر مرزی آموزش داده شده‌اند که با توجه به حجم زوار در نقطه صفر مرزی که مستقر می‌شوند و خدمات تخصصی ارائه می‌دهند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.