سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سطح گلخانه های استان تهران به ۵ هزارهکتار رسید

رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: با توجه به توسعه سطح گلخانه ها، سطح محیط‌های کنترل شده در استان تهران به حدود ۵ هزار هکتار رسیده است.

آقای جبرئیل برادری رئیس جهاد کشاورزی تهران درباره برنامه توسعه گلخانه‌های استان تهران گفت: امسال برای ایجاد ۴۰۰ هکتار گلخانه هدف گذاری کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه سال گذشته توسعه ۲۷۰ هکتار گلخانه و محیط‌های کنترل شده را در این استان داشتیم، افزود: سطح گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل شده در استان تهران به حدود ۵ هزار هکتار رسیده است.

او توسعه سطح گلخانه‌ها را از الزامات این سازمان در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: به منظور استفاده بهینه از منابع محدود آب و خاک، الزام داریم کشت در فضای باز را به سمت کشت‌های گلخانه‌ای سوق دهیم.

برادری افزایش عملکرد در واحد سطح و اشتغالزایی را دو هدف اصلی در توسعه گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل شده برشمرد و گفت: عملکرد تولید در گلخانه‌ها ۱۰ برابر فضای باز است.

وی بر افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌های این استان است.

برادری افزود: استان تهران جایگاه نخست کشور را در احداث گلخانه‌ها دارد.

رئیس جهاد کشاورزی تهران افزود: امسال تا پایان خرداد ۱۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و کشورهای اروپایی صادر شده است بنابراین پروتکل‌های کشورهای هدف که بسیار سختگیرانه در حوزه باقیمانده آفت کش‌ها و سموم و نیز سازگاری زیست محیطی آنها است با جدیت دنبال می‌شود.

او ادامه داد: اکنون از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سموم بیولوژی استفاده می‌شود؛ بنابراین محصولات تولید شده در گلخانه‌ها مشکلات سموم رفع شده و حجم صادرات از سلامت محصولات حکایت دارد.

برادری از الزام شناسنامه‌دار شدن محصولات گلخانه‌ای از ابتدای شهریور خبر داد و گفت: تمام محصولات گلخانه‌ای از ابتدا شهریور دارای QR کد شده و از کشت تا برداشت تحت کنترل مسئولان فنی سازمان جهاد کشاورزی خواهد بود بنابراین از ابتدای شهریور هیچ محصولی بدون شناسنامه و کد QR وارد بازار نخواهد شد.

او با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع صادرات در استان تهران گفت: محصولات گلخانه‌ای پیش از ارسال به باراندازها به لحاظ سلامت در این کارگروه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ اینکه از چه سم و آفت کشی برای کشت محصولات استفاده شده مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

برادری ادامه داد: بروکراسی اداری کوتاه شده و کشاورزان در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانند به صادرات محصولات خود بپردازند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز گفت: افزایش بهره‌وری در محصولات کشاورزی یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی بوده از این رو باید گفت یک درصد اراضی کشاورزی کشور در اختیار این استان است اما ۵ درصد کل محصولات کشاورزی که معادل ۷۲ هزار تن است در این استان تولید می‌شود. بنابراین یکی از رویکردهای ما برای افزایش بهره‌وری توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان تهران است.

او گفت: جلوگیری از خام فروشی و فرآوری محصولات کشاورزی در دستور کار است و بیش از ۹۰ درصد از محصولات تولید شده در این استان فرآوری می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: سال گذشته ۱,۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع تبدیلی پرداخت شد که این استان رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
جمع آوری فاضلاب + تصفیه فاضلاب + گلخونه = نجات از بی آبی