سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت کمترین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در حوزه قضایی اسفرورین

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: حوزه قضایی اسفرورین در بین دادگاه‌های بخش کل استان با کمترین زمان رسیدگی رتبه نخست را کسب کرده است.

 علی شعبانی رییس کل دادگستری استان گفت: با توجه به گزارش معاونت آمار و فناوری اطلاعات کمترین مدت زمان رسیدگی با ۴۰ روز مربوط به حوزه قضایی اسفرورین می‌باشد که رتبه نخست را در کل دادگاه‌های بخش استان دارد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های جهادی رییس و کارکنان این حوزه قضایی گفت: نرخ رسیدگی در این حوزه یک می‌باشد به طوری که تعداد پرونده‌های وارده نسبت به پرونده‌های مختومه شده برابر بوده و تمامی پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرعت رسیدگی باعث کاهش کیفیت رسیدگی پرونده‌ها نبوده به طوری که درصد اتقان آرا این حوزه قضایی ۸۴ درصد می‌باشد که در مقایسه با میانگن کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

شعبانی افزود: متوسط زمان رسیدگی در واحد اجرای احکام مدنی حوزه قضایی اسفرورین حدود ۷۵ است که در این زمینه نیز رتبه اول را در سطح دادگاه‌های بخش استان کسب کرده است.

رییس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: کاهش موجودی و افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آرای متقن در راستای تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اطاله دادرسی در روند رسیدگی و اجرای احکام قطعی است که در نهایت منجر به رضایت مراجعین از عملکرد دستگاه قضایی استان خواهد شد.

در ادامه حمید رضا صادقی رییس حوزه قضایی اسفرورین با بیان اینکه در حال حاضر موجودی پرونده این حوزه قضایی ۱۰۵ مورد می‌باشد. گفت: هدف گذاری حوزه قضایی اسفرورین در ماه‌های باقیمانده سال جاری کاهش موجودی دادگاه به زیر ۱۰۰ پرونده می‌باشد که امیدواریم با هکاری همکاران و همراهی مسوولین استانی این مهم محقق گردد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت جهادی همکاران حوزه قضایی تعداد پرونده‌های مسن و معوقه این حوزه نیز به ۳ پرونده کاهش یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.