سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تدوین اسناد بالادستی در خصوص تبیین مفاهیم حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت: بررسی چگونگی استفاده از فناوری در ارتقای سطح علمی، از برنامه‌های وزارت علوم است.

محمد زاهدی، مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم را مکلف به تدوین سند نظام آموزشی مبتنی بر سکوهای علم و فناوری در حوزه فضای مجازی کرده است. دوره های آموزشی برخط باید یک زیرنظام مشخصی داشته باشند و باید در این خصوص با توجه به حرکت دنیا به سمت دیجیتال و فناوری اطلاعات اقدامات بهتری انجام شود. 

او گفت: وقتی صحبت از دانشگاه هوشمند می شود، مفهوم این است که ما به دنبال یک مرکز آموزشی عالی جدا از آموزش های مجازی هستیم. در کنار فرد یادگیرنده، فرد دیگری همتای آن فرد بوده و با هم اقدام به مطالعه و تحقیق کنند. 

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: تا کنون برنامه مشخص و مدونی در وزارت علوم نداشته‌ایم.

او گفت: اسناد بالادستی توسط شورای عالی فضای مجازی و انقلاب در حال تدوین است. در خصوص تبیین مفاهیم حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال وزارت علوم مکلف شده است تا گام های اساسی را بردارد. امیدواریم این موضوع در سال تحصیلی جدید اجرایی شود. 

زاهدی بیان کرد: یکی از برنامه های وزارت علوم این است که بررسی کند از فناوری اطلاعات چگونه می‌توان در ارتقای سطح علمی دانشجویان استفاده کرد. 

او گفت: دانشگاه پیام نور بر اساس برگزاری دوره های آموزش مجازی و برخط تاسیس شده است و اکنون باید اقدامات بیشتری در این حوزه در دانشگاه پیام نور انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.