سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخذ رتبه پنجم کشور در خصوص شفافیت کالا در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات و نظارت‌های لازم در استان، رتبه پنجم کشوری را در خصوص شفافیت کالا به دست آورده ایم.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در سی و سومین جلسه ستاد مبارزه با کالا‌های قاچاق که به صورت ویدیو کنفرانس با وزارت صمت و دیگر استان‌های کشور با موضوع البسه و منسوجات برگزار شد، اظهار داشت: در کل در زمینه پوشاک در استان ۶۲ درصد شفافیت کالا را داریم.

او افزود: با توجه به اینکه در استان با هماهنگی‌های دستگاه اجرایی ذی ربط تاکنون سه جلسه کارگروه نظارت بر سطح عرضه برگزار شده و موارد مربوطه به صورت روزانه رصد و پایش می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: در ۵ ماهه گذشته در کالا‌هایی هدف هزار و ۶۳۹ مورد بازرسی داشته ایم که ۱۰۴ مورد پرونده در قالب ۶ و ۸ دهم میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

خلیقی یادآور شد: همچنین در زمینه بازدید و بازرسی‌ها در خصوص انبار‌های شناسه دار و محل نگهداری آن‌ها به صورت جد ورود پیدا کرده ایم.

او ادامه داد: در کل در زمینه شناسایی کالا‌های تولیدی استان در ۵ ماهه سال جاری در زمینه پوشاک ۱۴ مورد، آرایش و بهداشتی ۴۴ مورد، لوازم یدکی و خودرو ۹۵۸ مورد، دخانیات ۱۴۹ مورد، لوازم خانگی ۴۵۵ مورد شناسه کالا داشته ایم.

مدیرکل صنعت، معدن تجارت استان کردستان گفت: در مجموع ۲۴ واحد تولیدی پوشاک البسه داریم که دارای پروانه بهره برداری بوده که عمده آن‌ها به صورت بیمارستانی و مابقی در حال مونتاژ و دوخت پارچه‌های وارداتی هستند.

خلیقی اظهار داشت: واحد‌های تولیدی استان که در بسته سامانه جامع هستند شامل منسوجات خانگی ۲ واحد، پوشاک ۹ واحد، منسوجات و پارچه ۲ واحد و در مجموع کل نقش عرضه اخذ شده در سامانه جامع در این گروه ۱۴ مورد است.

او با اشاره به این مطلب که متاسفانه قیمت عرضه پوشاک تولیدی در استان کردستان بالاست، افزود: بعد مسافت هزینه حمل و نقل، نبود واحد‌های تولیدی پوشاک، کیف و کفش، افزایش حقوق دستمزد کارگران، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش نرخ بیمه کارگری، افزایش قیمت مواد اولیه و اخذ مالیات سنگین از جمله دلایل قیمت بالای پوشاک در استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان، بیان کرد: همچنین عدم تمکین اداره مالیات نسبت به سودی که سازمان حمایت گذاشته منجر به اخذ مالیات به صورت علی الرس از واحد‌های تولیدی و عرضه کننده شده و همین امر واحد‌های تولیدی و عرضه کننده را دچار مشکل کرده است.

خلیقی یادآور شد: تعداد هزار و ۵۰۸ واحد خرده فروش پوشاک در بستر سامانه جامع ثبت نام کردند و تعداد ۲ واحد عمده فروش پوشاک هم ثبت نام کردند.

او ادامه داد: در مجموع هزار و ۴۰۹ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه کننده در استان شکل گرفته که ۷۸ فقره پرونده تخلف با یک میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال ارزش تخلفات به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.