سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجوز مجلس به دولت برای اعطای اقامت به اتباع خارجی

با تصویب مجلس شورای اسلامی، دولت مجاز شد نسبت به تسهیل و واگذاری اقامت به اتباع خارجی متقاضی اقامت اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، ماده ۲۹ طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را به شرح زیر تصویب کردند:

الف - دولت مجاز است نسبت به تسهیل و واگذاری اقامت به اتباع خارجی متقاضی اقامت که حداقل مبلغ مشخصی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ایرانی سپرده گذاری ارزی و یا ریالی کرده و یا در ایران سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم می‌کند و یا اوراق بهادار دولتی و یا اوراق بهادار ارزی طرح‌ها (پروژه های) داخلی را خریداری می‌نمایند، اقدام کنند. حداقل مبالغ مورد نظر توسط شورا تعیین و اعلام می‌گردد.

آیین نامه اجرایی این بند ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به وسیله وزارت امور اقتصادی و دارایی و با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزراتخانه‌های اطلاعات، امور خارجه، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند، ضمن پرداخت سود به سپرده‌های ارزی اشخاص، از آن به عنوان وثیقه تسهیلات اعطایی جهت تامین سرمایه ثابت و در گردش واحد‌های تولیدی استفاده نمایند. در صورت ارائه درخواست سپرده گذار، متناسب با بازپرداخت تسهیلات، وثیقه‌های ارزی سرمایه گذار نیز مسترد می‌گردد. در زمان تسویه اصل و سود سپرده، بانک و موسسه عامل نمی‌تواند سپرده گذار را ملزم به دریافت معادل ریالی اصل و سود سپرده نماید و یا بجای ارز دریافت شده، سپرده گذار را مکلف به دریافت ارز‌های دیگر نماید.

ب - دولت مکلف است شرایطی را فراهم نماید که هر ساله تا سقفی که به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تصویب شورا می‌رسد، اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی (خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی) دارای توان بازپرداخت ارزی در بخش‌های دولتی و غیردولتی بتوانند از طریق انتشار اوراق بهادار ارزی، طرح‌های دارای محصول صادراتی خود را تامین مالی نمایند. حکم این بند موجد ضمان بازپرداخت برای دولت نیست.

تبصره - ایجاد محدودیت صادراتی برای اشخاص حقوقی موضوع این بند ممنوع است مگر اینکه با رعایت ماده (۹۰) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مصوب ۲۵/ ۰۳/ ۱۳۸۷ منابع مالی لازم برای جبران هزینه سرمایه گذار در بودجه همان سال پیش بینی شده باشد و یا از طریق اعتبار مالیاتی با سرمایه گذار تسویه شود.

پ - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌ها یا صرافی‌های مجاز ترتیبی اتخاذ نماید تا گردشگران، سرمایه گذاران، بازرگانان و اشخاص خارجی که به کشور وارد می‌شوند، بتوانند متناسب با ارز تحویلی به شعب بانکی و یا صرافی‌های بانکی داخل و یا خارج از کشور، به نرخ توافقی روز کارت بانکی ریالی مدت دار قابل تمدید دریافت نمایند و ارز مصرف نشده به آن‌ها در پایان مدت کارت با نرخ روز توافقی مسترد گردد.

ت -بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با رعایت قوانین مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم، از طریق ورود اسکناس ارز، واردات کالا‌ها و خدمات و یا فروش ارز به سایر اشخاص، شعب بانکی و یا صرافی‌های مجاز و ایجاد سازوکار تهاتر، برای سرمایه گذار خارجی، امکان ورود سرمایه خارجی را فراهم نموده و برای افتتاح حساب سرمایه گذار خارجی مجوز لازم را صادر نماید.

آیین نامه اجرایی این بند حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزرات امور خارجه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ث - به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و سازوکار‌های جدید تبادلات مالی، وزارت اموراقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن، تجارت و بانک مرکزی مکلفند آیین نامه اجرایی مربوط به تامین مالی خارجی (فاینانس) و سرمایه گذاری خارجی از طریق رمز پول‌ها (پول‌های دیجیتال) را تدوین و حداکثر دو ماه پس از تصویب قانون به تصویب هیات وزیران برسانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۲۹
ناشناس
۱۶:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
آقا این افغانی هارو راه ندهید
ناشناس
۱۵:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
خب دلیلش چی هست وقتی خودمون این همه مشکل داریم افغانی هارو راه میدین
ناشناس
۱۳:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
به سلامتی ،دیگه بهشت مهاجرین خواهد شد با اقامت
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
44 سال کشور دست اتباع بیگانست.واسه همین روی خوشی رو دیگه ندیدیم.به جای اوردن چهارتا خارجی متخصص افغانی و پاکستانی وارد میکنن.فلسطین بعدی ماییم باید واسه خاکمون با افغانیا بجنگیم.
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
لطفاً کاری نکنید که جمعیت ما ایرانی ها کمتر از اتباع بشه
یا اینکه امکانات رفاهی اتباع بیشتر از ما ایرانی ها بشه
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
همچین میگید ورود اتباع خارجی مجاز باشه انگار سرمایه دار های جهان میخواد بیان ایران هم برای زندگی وهم برا سرمایه گذاری به غیر از افغانستانی ها وارد کشور مان شوند برامون مشکل ساز میشوند برا کشور مون
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
وجود این اتباع افغانی چه سودی دارد؟؟
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
جای کارگر ایرانی رو گرفتن . یادمه قدیم تر ما شهرستانیا می گفتیم میاییم تهران برای کارهای ساختمونی وقتی شهر خودمون کار گیر نمی اومد اما الان شهرستانها هم کارشونو میدن به افغانی ها !
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
افغانی به کشور راه ندهید
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
قم که دیگه قم نیست افغانستان دوم هستش.
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ترکیه توی سه ماه ۳۰۰ هزارنفر افغانی اخراج کرده بعد ما...
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
ایران حداقل 15 میلیون افغانی داره . باید همشون برگردن کشور خودشون چون ما تحریم هستیم و با کمبود شغل و امکانات برای جمعیت خودمون درگیریم . بیشتر یارانه هم تعلق میگیره به همین افراد که در اصل دشمن شیعه هم هستن . این که بافت جمعیتی کشور تغییر میکنه و به گفته خود مسئولین بیشتر از یک میلیون نظامی افغانی تو ایران هستن جای خود .
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
در همه جای دنیا قبول مهاجر سه تا مولفه دارد یا طرف نخبه ست یا دارای حرفه و فنی و یا سرمایه گذار هست، افغانی ها شامل هیچ کدام از این سه مولفه نیستن فقط هجوم آوردن تا شغل اقشار ضعیف جامعه رو تصاحب کنن،کشور با کمبود بودجه برای طرح جوانی جمعیت مواجه هست و این در حالیه که فقط در یک قلم کالای اساسی مثل نان ،سالی بیست هزار میلیارد تومن به افغان ها یارانه ی نان تعلق می گیره،آیا وطن پرستی در این مجلس وجود نداره؟!
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
اخراج مهاجرین خواست همه مردم است
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
اینجوری بحساب خودشون میخوان جمعیت کشور رو ببرن بالا....
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
افغانستان به ثبات رسیده است دیگر جنگی وجود ندارد نه تنها جلوی ورود مهاجرین افغانی را بگیرند بلکه آن اتباعی که داخل کشور ساکن شده اند هم باید اخراج شوند
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
نخبه و سرمایه دار از کشور مهاجرت میکنن و یه عده که نه پولی دارن برا سرمایه گذاری نه سوادی دارند برا ارتقای علمی کشور میپزیریم یعنی با این مسئولین ما دشمن نیاز نداریم
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
بله مشکل ما همینست
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
کسی نیست جلوی این مجلس رو بگیره ایران داره میشه سوریه دوم با داعشی فراوان نه دیگه میگید مردم خودشون جلوي داعشی ها دیگه می ایستند مثله این بنده خدا که اینکارو کرد.
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مرحبا به غیرت آذری ها که یک دونه افغانی به استان هایشان راه نمیدهند
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ورود اتباع به کرمانشاه هم ممنون است
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
سه استان تهران خراسان رضوی و کرمان قربانی افاغنه شده اند
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه در همه استان ها پخش شده اند
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
توی همه شهر ها افغانی ریخته متاسفانه
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
باید جلوی ورود اتباع افغانی گرفته شود
کمیل
۱۵:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
صادرات مغز و واردات سیراب و شیردان!
از این نمایندگان بی وطن و بیگانه پرست جز این هم انتظاری نیست .
ناشناس
۱۵:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
رسیدگی به مردم خودمان وجب تر است تا افغان ها
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
نماینده ها فقط به خودشون فک میکنند و بس
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
افغانی هایی که داخل هستند را با احترام راهی افغانستان کنید
مهمان
۱۵:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
توووووووووووووووجه متاسفانه اخیرا شاهد سیل هجوم افغانی ها به ایران هستیم به طوری که هرجایی را مثل محیط کار،پارکها، نانوایی، فروشگاه ها.... اشغال کرده و دسته جمعی حضور دارند اگر روزی جنگی بین ایران و افغانستان شود این اتباع که دربین ایشان قطعا عده ای با افکار طالبانی و داعشی هستند به چه کسی کمک خواهند کرد و می ترسم حکایت اسب تروآ بعد چند هزار سال در ایران اتفاق افتد و مسولین هم درخواب
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
خودمان در کشور هزار ویک مشکل داریم.
مردم زیر فشارند بعد ۱۰ میلیون افغانی میخوایم چکار
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مشکل اشتغال جوانان را حل کنید
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
نمایندگان بی لیاقت و بدرد نخور و بیگانه پرست
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
وا مصیبتا.یه روز میشه که به سرنوشت فلسطینی ها دچار میشیم.شما ها حق ندارید بجای ملت با عنوان وکلای ملت هر قانونی تصویب کنید.خدا به دادمون برسه.بلایی که سلطان محمود و دارو دستش سر مردم اصفهان اوردن حالا سر کل ملت میارن.فاجعه ای در راه هست.
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
افغانی ها نان و انرژی و سوخت یارانه ای از جیب ما مصرف میکنند.
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
سالی سیصد هزار تا ایرانی خارج میشه یه میلیون افغانی وارد
سالی ۳۰۰ هزار نابغه و میلیارد ها دلار خارج
بعد یک میلیون افغانی از یارانه پنهان صد میلیارد دلاری استفاده کنند!
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه کشورهای تشنه نیرو کاری نظیر کانادا و آلمان و حتی کشور های عربی حوزه خلیج فارس هم اینقدر سیاست های مهاجرتی بدی ندارند. البته اگر سیاستی وجود داشته باشد
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
افغانی ها باید برگردن کشورشون
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مردم مطالبه اخراج افاغنه دارند اون وقت شما ورودشون رو تسهیل می کنید
Bakhtiyari
۱۴:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
اگر برای سرمایه گذاری های کلان باشد و ساخت کارخانجات و تولیدیها و یا ساخت فرودگاه و پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه و فولاد و سیمان باشد و اشتغال فراوان ایجاد کنند ارزش دارد که تابعیت به آنها داده شود و گر نه اینکار چندان هنر و ارزشی نخواهد داشت
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
موقع انتخابات هم افغانی هابیان براشون رای بدهند
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
دیگه افغانی محسوب نمیشن ایرانی هستند و دقیقا بخاطر همین بقا هست که ایرانی میشن
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
خود نماینده هایی که رای دادند احیانا اصالتا اتباع نیستند؟!
افغانی ها کدومشون سرمایه آورده؟
اومدند منابع ارزان ما رو نابود میکنند
ما 8سال جلو دشمن گرفتیم نیان حاک کشور مارو بگیرند حالا مجلس داره تکلیف میکنه بذارید بدون جنگ و خونریزی بیان از داخل کشور. حاک ما را تصرف کنند.
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
خبر خوب برا افغانیا و پاکستانیا
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
خبر خوب برا افغانیا و پاکستانیا
عبدالهی
۱۴:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
بر عکس همه شعارهای درستتون این کشور یک کشور سرمایه داری است
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
می خواهید ما بریم افغانستان
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ایرانی می‌ره افغانی میاد
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
الان هم اسم شهر مارا از کاشان باید تغییر دهند بزارند نیو کابل . مدرسه خالی دولتی توی شهر برای بچه هامون دیگه پیدا نمی شه همه شو اتباع پر کردن تو این گرونی باید بریم مدرسه غیر دولتی ثب نام کنیم . انگار ما شدیم اتباع اون ها شهروند
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
تمام کشورهای غربی و شرقی برای دادن اقامت دائم و تابعیت ، شرط سرمایه گذاری در کشور در مقابل اخذ را دارند .این قانون مورد جدیدی نیست در دنیا فقط ایران نداشته که تصویب شد و مثل همه ی کشور ها در مقابل سرمایه گذاری به فرد اقامت داده می شود .همین حالا هم بخواهی در ترکیه اقامت و تابعیت بگیرید باید 500 هزار دلار سرمایه گذاری کنید
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
پس ملت دنبال افغانی نیستند که وارد کشور شوند خود دولت و مجلس هستند آشکار وارد کنید
یک ایرانی
۱۳:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
خواست مردم کاملا مشخص است متاسفانه اقایان خودشان را به خواب زده اند
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
من راضی نیستم یک ريال از پول بیت المال و مالیات خرج غیر ایرانی شود
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مردم مطالبه اخراج اتباع رو دارن اون وقت شما ورود و اقامتشون رو تسهیل میکنید
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
غلط کردید کشور رودارید به نابودی می برید ۱۰ میلیون افغانی کم است حالا یه عده‌ی دیگررو هم بیاورید .وطن فروشها کشور را نابود کردید.
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
چی میرسه بهتون ؟ که میخواین اتباع که فقط مردم افغانستان میان ایران وگرنه طرف از آلمان که نمیاد ایران
بو داره وای جی سی
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مشکل عدم رشد جمعیت ایران رو با این روش حل میکنید؟؟!!!
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
بیچاره کردید مردم رو
جای اینکه همینا رو هم بیرون کنید اقامت میدید
ما برای این خاک ۳۰۰هزار شهید دادیم
اینا امدن استفاده میبرن
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
فاجعه ای در راه هست....منتظر باشید....
جعفري
۱۴:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
عزیزان برای جذب سرمایه خارجی، حتماً و حتماً باید تسهیلات به اتباع خارجی داد
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
انگار اینا جایگاه خودشان را نمی دانند.
قانون وضع کردن شوخی نیست.
اینا انگار یادشون رفته نماینده مردم هستند.
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
جوانان متخصص ایرانی مهاجرت میکنند اونوقت شما مهاجرین را اینجا مشغول میکنید ؟
سید مهدی
۱۲:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
افرین افغانی وارد کنید فقطططط
سید مهدی
۱۲:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
افرین افغانی وارد کنید فقطططط
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
این خیانت به کشور نیست؟
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
چقدر جالب هرچه بیشتر ایجاد نا امنی
کنند مجلس بیشتر مشتاق دادن تابعیت
میکند دولتم که فقط غریب پرست افغانی
پرسته
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مجلس بی عرضه باید به هیچ یک از نماینده های این مجلس رای ندهیم
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مجلس خل شده بخدا
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
همه چی را حل کردن حالا دارن مشکل افغانیا را حل میکنن ،خدا ... کجا داریم زندگی میکنیم
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مجلس محترم. تکلیف نیروهای شرکتی چی شد
محمدرضا
۱۳:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
محمد کعب عمیر (نماینده شوش و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در رابطه با شائبه‌ی تعلل در مطرح شدن طرح ساماندهی در صحن علنی مجلس شورا می‌گوید: در رابطه با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت باید بگویم کمیسیون اجتماعی مجلس تمام ایراداتی که شورای نگهبان به طرح وارد دانسته بود، برطرف کرده است؛ تمام اعضای شورای نگهبان نیز با رئیس مجلس (آقای قالیباف) و هیات رئیسه مجلس صحبت کرده‌اند و خواسته‌اند که طرح ساماندهی هرچه سریع‌تر در صحن علنی مجلس مطرح شود.

به گفته وی، هیچ تعلل و یا عقب‌نشینی احتمالی به هیچ وجه در کار نیست، چراکه طرح ساماندهی و تصویب آن، یک مطالبه‌ی به حق همه‌ی کارگران کشور است.
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
مجلس محترم خخخخخ!!!
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
هیچی فعلا درگیر تابعیت دادن به بیگانه هاست
بیگانه پرستان
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
نیروهای شرکتی واقعا مظلوم واقع شدند
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
فعلا مجلس موضوع مهم تری را بابد بررسی کند
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
شما رو به خدا، افغانها رو استثنا کنید، همینجوری بدون مدرک ریختن تو مملکت، وای به موقعی که شهروند هم بشن، یا حسین
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
اره تسهیلات بزارید وام بلاعوض هم بهشون بدید بیان ایران
ببینم کی هممون با هم منفجر بشیم
تا دیروز درگیر جنگ بودن مهمان نوازی کردیم الان که دیگه درگیر جنگ نیستن چرا بر تمیگردن کشورشون
دیروز تو صف نانوایی بودم ده نفر بودیم 8تاش افغانی بود بابا بسه مهمون نوازی که باعث بدبختی خودمون شده