سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام اقدامات بیولوژیک جهت رفع آفات درختان جنگل‌های بلوط

اقدامات بیولوژیک تنها در مناطق قابل دسترس جهت رفع آفات درختان جنگل‌های بلوط در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

سیداحمد موسوی کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انجام اقدامات بیولوژیک تنها در مناطق قابل دسترس جهت رفع آفات درختان جنگل‌های بلوط انجام می‌شود، گفت: تاکنون انجام این اقدامات چندان موفق نبوده است چرا که برخی از درختان جنگل‌های بلوط در ارتفاعات و مناطق سخت‌گذر قرار دارند و امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد، این عامل سبب افزایش آفات در جنگل‌ها شده است.

وی افزود: ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع از جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از جمله بخش‌های کوهستانی فلات مرکزی ایران به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


موسوی با اشاره به اینکه جنگل‌های چهارمحال و بختیاری عمدتاً در مناطقی همچون لردگان، اردل، بازفت، ناغان و فلارد قرار گرفته است و از جمله جنگل‌های غرب و جنوب غرب محسوب می‌شود، اضافه کرد: این جنگل‌ها از کوه‌های منطقه بازفت به سمت کوه‌های فلارد کشیده شده‌اند.

وی ادامه داد: گونه گیاهی بلوط، پوشش عمده جنگل‌های سرسبز چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهد و نیمی از جنگل‌های بلوط کشور در مناطق غربی کشور و در این استان وجود دارد.

موسوی گفت: تمرکز آفات برگ‌خوار بلوط بیشتر در حاشیه رودخانه‌ها است و در حال حاضر ۳۵ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان درگیر آفت برگ‌خوار بلوط هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.