سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳۳ میلیون نفر رایگان بیمه شده اند/ صرف ۳۱۰۰ میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج

مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۳۳ میلیون ایرانی بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مهدی ناصحی، مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: توجه بیمه سلامت به پیشگیری و نظام ارجاع است. هم اکنون ۳۷۵۰ پزشک در زمینه انجام اقدامات بهداشتی و مراقبتی خدمت می‌دهند. 

به گفته وی بیمه باید سهم خودش را در ارتقای سطم سلامت و به ویژه در حوزه پیشگیری و بهداشت ایفا کند. 

مدیر عامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: در زمینه بیمه توانمندی افراد، اقدامات خوبی انجام شده است. صندوق بیماران صعب العلاج گامی مهم در این راه انجام داده  است و ۱۰۷ بیمه در لیست صندوق قرار گرفته است. 

او ادامه داد: در سال گذشته ۳۱۰۰ میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج هزبنه شده است. غربالگری برای بیماران از سال گذشته انجام می‌شود تا بیمار اس ام آی متولد نشود. 

مدیر عامل بیمه سلامت ایران اضافه کرد: تعداد زیادی دارو در لیست صندوق آورده شده است تا سهم بیماران در پرداخت هزینه‌ها کاهش پیدا کند. 

ناصحی ادامه داد: بیش از ۳۳ میلیون ایرانی بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

او افزود: دو سال است که در زمینه توانبخشی بیمه سلامت ورود کرده ایم  و حدود ۱۵ میلیارد تومان برای کاردرمانی و بیش از شش میلیارد تومان برای فیزیوتراپی هزینه شده است. 

مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای معلولان تحت پوشش بهزیستی توسط بیمه سلامت هزینه شده است. 

او ادامه داد: ساختار بخش بستری در دولتی و سرپایی در بخش خصوصی قوی‌تر است .

مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: در سال گذشته بیش از اعتبار اختصاص داده شده و از منابع دیگر در زمینه درمان ناباروری هزینه شده و ۹۰درصد هزینه بخش غیر دولتی و دولتی را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم.

ناصحی افزود: اقداماتی که در دوسال گذشته در بیمه سلامت کشور اتفاق افتاده با اقدامات دوره‌های قبل متفاوت است. در این مدت سعی کرده ایم پرداخت‌های منظم و به روزی داشته باشیم و سازمان بیمه سلامت در نسخه الکترونیک تا پایان تیر مطالبات مراکز را پرداخت کرده است.

او افزود: بیمه سلامت متولی راهنما‌های بالینی نیست، ولی تمام این راهنما‌ها در سایت بیمه بارگذاری شده است. در زمینه اجرای طرح دارویار و فعالیت دندان پزشکی اقدامات خوبی انجام شده است.

او گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای پوشش بیماری های صعب العلاج به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است. بیش از یک میلیون نفر بیمار صعب العلاج شناسایی شده است. 

ناصحی ادامه داد: ۱۴ خدمت دندان پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و خدمات دیگری را برای پوشش بیمه در دست اقدام داریم و در صورت تصویب در شورای عالی بیمه این کار اجرایی خواهد شد. خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه قرار دارند.جزء سه کشور اول در زمینه جمعیت پوشش بیمه‌ای هستیم. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.