سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان عراق از تسهیل فرآیند تجارت با ایران خبر داد

یکی از مقامات اقلیم کردستان می‌گوید این اقلیم در چهار نقطه مرزی دفاتری برای صدور مجوز تجارت با ایران و ترکیه تاسیس کرده‌ است.

«نوزاد شیخ کامل» مدیرکل بازرگانی وزارت تجارت و صنعت اقلیم کردستان می‌گوید این وزارتخانه تصمیم دارد در چهار نقطه مرزی دفاتری تاسیس کند که برای فعالیت‌های تجاری با ایران و ترکیه به طور مستقیم مجوز صادر می‌کند.

به گزارش شفق نیوز، شیخ کامل طی سخنانی در کنفرانس تبادلات تجاری منطقه و ایران که در «سلیمانیه» برگزار شد، تاکید کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۲ هزار مجوز تجارت صادر شده که بیش از نیمی از آن‌ها مربوط به معاملات تجاری با ایران است. شیخ کامل گفت: «افزایش معاملات تجاری این تصور را تقویت می‌کند که روابط تجاری بین اقلیم کردستان و ایران قوی است».

او توضیح داد: «ما مجوز افتتاح دفاتر در چهار نقطه مرزی ابراهیم خلیل، حاج عمران، پرویزخان و باشماخ را گرفته‌ایم. هدف اولیه، ساده کردن فرآیند تجارت برای بازرگانان است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مجوز‌های لازم را مستقیماً در این چهار دفتر و بدون نیاز به بازدید از وزارتخانه در اربیل دریافت کنند».

به گفته «مصطفی عبد الرحمن» رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان کردستان عراق، حجم مبادلات تجاری بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران سالانه حدود ۶ میلیارد دلار است. او اخیرا خواستار افزایش روابط تجاری با ایران شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.