سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار آذربایجان‌غربی:

استان آذربایجان غربی دروازه ایران به اروپا است

معتمدیان گفت: استان آذربایجان غربی ظرفیت‌های قابل توجه‌ای دارد و دروازه ایران به اروپا است

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی در ديدار با چانگ هوا، سفير چين در ايران به ظرفیت‌های قابل توجه اين استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این استان ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی در حوزه تجارت بین الملل دارد و دروازه ایران به اروپاست.

وی افزود: یکی از مهمترین مزیت‌های آذربایجان‌غربی وجود مسیر ریلی به ترکیه و اروپاست که می‌توان از این طریق کالا‌های شرق آسیا را به اروپا رساند.

معتمديان با اشاره به طراحی جاده نوین ابریشم اضافه کرد: مسیر‌هایی در ایران و آذربایجان غربی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای این منظور استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان از کریدور چابهار به ماکو برای حمل‌کالا‌ها از چین به اروپا استفاده کرد که با این امر کاهش هزینه‌ها و زمان حمل و نقل نیز فراهم خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این استان بهترین ظرفیت را در دسترسی به اروپا، دریای مدیترانه و دریای سیاه دارد که می‌توان از آن به صورت بهینه برای انجام تجارت استفاده کرد.

معتمدیان از وجود ظرفیت‌های دیگر در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: معادن متعدد و غنی، ظرفیت کشاورزی و گردشگری متعدد از جمله مواردی است که می‌توان در ارتقای مراودات با کشور چین از آن‌ها بهره برد.

چانگ هوا سفیر چین در ایران گفت: در حال حاضر در حوزه‌های مختلف همکاری‌های خوبی بین ۲ کشور وجود دارد که امیدواریم روز به روز شاهد گسترش آن باشیم و امیدواریم با راهبری روسای جمهور ۲ کشور، روابط بین کشور‌ها و استان‌ها بسیار بیشتر از گذشته ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: همچنین فرصت‌های زیادی برای همکاری با استان آذربایجان غربی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها بویژه در حوزه تجارت بین الملل با اروپا، ظرفیت‌های معدنی و تبادل تجربیات در حفاظت محیط زیست استفاده کرد.

چانگ هوا ادامه داد: سند همکاری تجارت چین با اروپا از طریق ایران امضا شده که می‌توان از ظرفیت این استان و جاده ابریشم در این خصوص استفاده کرد.

سفیر چین در ایران اظهار کرد: ماهانه گردشگران زیاد چینی از ایران بازدید می‌کنند که می‌توان تعداد آن‌ها را به صورت روز افزون افزایش داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.