سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردهمایی مراکز نیکوکاری غرب تهران برگزار شد

گردهمایی مراکز نیکوکاری در غرب تهران به منظور خوشه سازی مراکز تخصصی و تشریح نحوه خدمت رسانی و تعامل با سایر مراکز در ساختار جدید اداره کمیته امداد غرب تهران برگزار شد.

 گردهمایی مراکز نیکوکاری غرب تهران با حضور معاونان، مدیران کمیته امداد استان تهران و همچنین اعضای هیأت عامل مراکز نیکوکاری فعال در غرب تهران به مناسبت بیست و دوم مردادماه روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در محل مجتمع فرهنگ امام علی (ع) با هدف خوشه سازی مراکز نیکوکاری تخصصی تشریح چگونگی خدمات وتعامل با مراکز در ساختار جدید کمیته امداد غرب تهران برگزار شد.

محمد دهرویه معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران در این گردهمایی با اشاره به اینکه ۱۷۰ مرکز نیکوکاری در سطح غرب تهران فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: فعالیت این تعداد مرکز نیکوکاری در غرب تهران نشان از پتانسیل خوب منطقه بشمار می‌آید.

وی افزود: این مراکز توانستند در کنار کمیته امداد به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و سایر نیازمندان جامعه خدمات تخصصی و تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف از جمله امور فرهنگی، جهیزیه، اشتغال و.. ارائه نمایند.

دهرویه عنوان کرد: انتظار می‌رود مراکز درکنار هم از پتانسیل‌های موجود استفاده بهینه داشته باشند و با ثبت نام در سامانه ملی سخا و ثبت خیران و نیازمندان واقعی بتوانیم در این زمینه ساماندهی لازم را انجام دهیم.

در ادامه مهدی سلامی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران، عنوان کرد: مددجویان کمیته امداد و پنج دهک پایین در آمدی برای دریافت تسهیلات اشتغال می‌توانند به دفاتر کمیته امداد و یا به نشانی سایت hayat.emdad.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی افزود: همچنین افراد جویای کار که نیاز به اشتغال در واحد‌های صنفی دارند می‌توانند در این سایت ثبت نام نمایند.

اکبر بیات، مدیر شعب صندوق امداد ولایت در استان تهران نیز با معرفی طح‌ها و برنامه‌های این صندوق در جهت خدمت رسانی به نیازمندان، گفت: طرح مسئولیت اجتماعی، هم افزایی، قرض ماندگار و خیرین در دستور کار این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه و همچنین خدمات رسانی هر چه بهتر به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط قرار دارد.

وی با تشریح طرح قرض ماندگار (کمک به قرض الحسنه)، عنوان کرد: خیّران محترم که در جهت ترویج فرهنگ قرض الحسنه قصد کمک به نیازمندان را دارند با استفاده از این طرح مبلغ مورد نظر خود را به صورت بلاعوض در اختیار صندوق قرار می‌دهند تا علاوه بر برخورداری از اجر دنیوی و اخروی، مبلغ واریزی به صورت مادام العمر در چرخه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان مورد استفاده قرار گیرد.

بیات با دعوت از خیران و مردم نیکوکار برای سپرده‌گذاری در این صندوق، خاطرنشان کرد: خیران حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق امداد ولایت به آدرس (www.sqev.ir) و یا با مراجعه به شعب صندوق امداد ولایت با طرح‌های این صندوق آشنا شوند و همچنین از طریق مراجعه به شعبات و یا دفاتر کمیته امداد در استان تهران نسبت به مشارکت در طرح‌های این صندوق و بویژه طرح قرض ماندگار (کمک به قرض الحسنه) مشارکت نمایند.

بشارت کارشناس مسئول پالایش فقر و شناسایی نیازمندان کمیته امداد استان تهران نیز به تبیین سامانه ملی سخا به منظور ثبت نام مراکز نیکوکاری در این سامانه پرداخت و گفت: رفع چالش شفافیت، نزدیکی خیران به مددجویان و ارائه خدمات شبانه‌روزی و برخط به نیازمندان بدون مراجعه حضوری و همچنین نظرات مستقیم بر عملکرد افراد و مجموعه‌های خدمت‌رسان از مزایای فناوری است که در سامانه سخا پیش‌بینی شده است.

غلامحسین امامی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد مراکز نیکوکاری در غرب تهران، گفت: ۱۷۰ مرکز نیکوکاری در غرب تهران فعالیت دارند که از این تعداد ۴۰ مرکز به صورت تخصصی در حوزه‌های امور فرهنگی، اشتغال، امور معیشتی، جهیزیه، زکات و ... فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان شناسایی شده کمک کرده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.