سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش کوچ شیعیان ولسوالی خاص در ارزگان

با افزایش ناامنی در منطقه ولسوالی خاص در ارزگان، در دو سال اخیر جمعیت ولسوالی خاص از ۱۵۰۰ خانوار به ۳۰۰ خانوار کاهش یافته است.

به گزارش منابع خبری در ارزگان با کشته شدن یک کشاورز شیعه به دست افراد ناشناس در ولسوالی خاص ارزگان از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان ۱۴ تن از ساکنان این منطقه شیعه نشین به دست افراد ناشناس به قتل رسیده اند.

گفته شده از هویت عاملان این قتل ها اطلاعی نیست اما در عین حال با اشاره به قطع درختان باغات منطقه هزاره‌نشین جوی‌نو در روزهای اخیر احتمال دارد افرادی که درختان را قطع کرده‌اند، دست به چنین قتلی زده‌‌اند.

در دو سال گذشته، علاوه بر چندین دستگاه وسیله نقلیه متعلق به شیعیان، ۲۰ واحد مسکونی آنان نیز به دست مهاجمان ناشناس به آتش کشیده شده است.

با افزایش ناامنی ها در این منطقه، پس از به قدرت رسیدن طالبان، جمعیت ولسوالی خاص از ۱۵۰۰ به ۳۰۰ خانوار کاهش یافته است.

پیش از این مقام های امنیتی طالبان گفتند یگان امنیتی جدید در ولایت ارزگان با کمک نیروهای طالبان مسئولیت برقراری ثبات و امنیت ساکنان ولایت و توابع را به عهده خواهند داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
رسول
۰۹:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
خب وقتیی مرزها باز است ومردم این مناطق هشتاد درصد ونود درصد داخل ایران می ایند .چگونه ان ده درصد از منطقه دفاع کنند.منطقه باغچار یکی از مناطق پرجمعیت هزاره نشین کنار اینها بود مردمش در دهه شصت بسبب بی در وپیکری ایران بیش از هشتاد درصد ایران می ایند یعنی همین الان هزاران متولد این منطقه در ایران هستند.خب تا جمعیتشان کم شد با ارعاب وچند قتل مردم باقیمانده رافراری ومنطقه را صاحب شدند.حال در مقیاس بزرگتر این انتقال میلیونی به ایران سبب کاهش وحذف کلی شیعه و هزاره درافغانستان می شود و به ضرر هر دوملت است با این شرایط وضعیت بد اقتصادی خود مردم ایران .
حسن
۱۳:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
کار به جایی رسیده که ده بچه کوچی جمع می شوند.با ارعاب وتهدید هزاروپانصدخانوار هزاره را از زمین وخانه محروم می کنند.تا زمین ها وخانه هایشان را تصاحب کنند واقعا چه مردمان بی رحم وبد فرهنگ هستند .این ها هم جرات مقابه به مثل ندارند ودفاع از خانه و کاشانه خود .مجبورند فقط خانه وزمین را واگذاشته و تنها جایی هم که هدف رفتن اینها است خروج از وطنشان و سرازیر شدن به طرف ایران . جالب است باید کمیته هایی تشکیل شود ومشکلات اینها حل شود .تا لا اقل در وطن خود باشند هر چه جمعیت هزاره کم شود حذفشان برای اینها راحت تر می شود.