سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سطح زرد برای وزش باد و بارش باران در ارتفاعات

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای وزش باد وبارش باران در بسیاری از نقاط کشور صادر شده است.

فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح زرد در رابطه با رشد ابرهای همرفتی که زمینه ساز رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک با احتمال تگرگ  صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی این شرایط از امشب آغاز و تا روز یکشنبه در مناطق شمال آذربایجان غربی، شمال و شمال شرق خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان ادامه خواهد داشت. 

او می گوید: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این هشدار است.

او گفت: توصیه می شود احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را هم‌ وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.