سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شهر زنجان:

بدون در نظر گرفتن نگرش سیاسی ایران امکان تصمیم گیری در منطقه نیست

حجت الاسلام علی خاتمی گفت: امروز کشورمان در منطقه غرب آسیا و در دنیا حضور دارد و بدون در نظر گرفتن نگرش سیاسی ایران امکان تصمیم گیری در منطقه نیست.

حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان  در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه ایران اسلامی با اقتدار به مسیر خود ادامه می‌دهد، گفت:توطئه‌های دشمنان در طول ۴۵ سال گذشته با حضور مردم در صحنه به عنوان صاحبان اصلی انقلاب، هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و نصرت پرودگار خنثی شده است. امروز کشورمان در منطقه غرب آسیا و در دنیا حضور دارد و بدون در نظر گرفتن نگرش سیاسی ایران امکان تصمیم گیری در منطقه نیست.

وی به ۲۸ مرداد سال ۵۸ و گشایش مجلس خبرگان برای بررسی نهایی قانون اساسی مترقی کشور اشاره کرد و گفت: قانون اساسی پایه و مورد وفاق ملی و برای حفظ جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است و کلمه کلمه آن با مبانی دینی و الهی مطابقت دارد.

خطیب نماز جمعه زنجان افزود: امام علی (ع) فرمودند: "اگر مردم در صحنه نبودند حکومت را قبول نمی‌کردم"، ۴۵ سال است که مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف موجب پیروی انقلاب و شکست توطئه‌های دشمنان شده اند.

وی به ۲۸ مرداد سال ۵۷ و حادثه سینما رکس آبادان اشاره کرد و گفت: رژیم منحوس پهلوی به هر طریقی مانع پیروزی انقلاب اسلامی شد و به هر جنایتی از جمله آتش زدن سینما رکس آبادان دست زد و قصد داشت آن را به اسم انقلابی‌ها تمام کند.

حجت الاسلام خاتمی افزود: در روز‌های اخیر نیز به آستان مقدس شاهچراغ توسط تروریست‌ها حمله شد و رسانه‌های دشمن سریع اعلام کردند که این حمله، کار انقلابی‌ها است.

وی با بیان اینکه عده‌ای بیگناه در این حمله به شهادت رسیدند، اظهار داشت: دشمن خوب می‌داند که حریم منتسب به اهل بیت (ع) برای ما مقدس است و به همین دلیل برای مخدوش کردن آن تلاش می‌کند.

امام جمعه زنجان به ۲۹ مرداد ۶۷ سالروز اعلام آتش بس بین ایران و عراق از طرف دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد و گفت: هشت سال ملت ایران در برابر ظلم ایستادگی کردند که در کنار آن‌ها ارتش، سپاه و بسیج حضور داشتند و پیروزی مردم نتیجه نصرت الهی بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه سراسر کشور، افزود: ایشان در این دیدار مثل همیشه نقشه راه را نشان دادند و سخنان امید آفرین و رضایت بخشی داشتند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند تشکیل سپاه در ابتدای انقلاب یک پدیده منحصر به فرد در بین انقلاب‌های رایج دنیا بود و بعد از دفاع مقدس بسیج سازندگی یک فصل از سپاه است.

امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: سپاه در عرصه‌های مختلف در کنار مردم است، ولی دشمنان این حقیقت را بیان نمی‌کنند و یکی از کار‌های دشمنان این است که چهره سپاه راه خراب کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.