سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت ترانسپورت فقط در حالت اضطراری بر حریم هوایی افغانستان کنترل دارد

وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان گفتند در بخش خریداری تجهیزات به منظور کنترل راداری و مخابره‌ای حریم هوایی افغانستان تلاش‌ها جریان دارد.

مسئولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان با ارائه‌ گزارش کارکردهای یک‌ساله‌ این وزارت در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفتند که هم‌اکنون این وزارت تنها می‌تواند در حالت اضطراری کنترل روی حریم هوایی کشور داشته باشد.

مسئولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی طالبان با تأکید بر این که این وزارت تنها مسئولیت کنترل هوایی روی پروازهای ملکی را دارد افزود که در بخش خریداری تجهیزات به منظور کنترل راداری و مخابره‌ای حریم هوایی کشور نیز تلاش‌ها جریان دارد.

غلام‌جیلانی وفا، معین عملیاتی وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی طالبان گفت: ما در آینده تلاش داریم تا دوباره بر حریم هوایی کشور سه نوع کنترل؛ پروسیجر کنترل، کنترل مخابره‌ای و کنترل راداری داشته باشیم.»

مسئولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی گفتند که تفاهم‌نامه‌هایی با تمام کشورهای همسایه برای کنترل ترافیک هوایی به امضا رسانده‌ است.

همچنین مقامات در وزارت ترانسپورت و هوانوردی از امن بودن حریم هوایی افغانستان برای پروازهای عبوری خبر داده و گفتند که در یک سال گذشته بیش از ۲۵ هزار پرواز عبوری از فضای کشور گذشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.