سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ظرفیت نهاد‌های فرهنگی برای پیشگیری از طلاق، اعتیاد و بیکاری

شصت و پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم چهارمحال و بختیاری در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار شد.

در این جلسه محمد رزم رئیس کل دادگستری استان پیشگیری از وقوع جرم موضوعی فراقوه‌ای عنوان کرد که در سطح کلان با هماهنگی سران قوا و در سطح استانی با همکاری و تشریک مساعی همه دستگاه‌های حاکمیتی قابلیت اجرا دارد. 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری؛ پیشگیری از طلاق، اعتیاد، بیکاری و حاشیه نشینی را به عنوان آسیب‌های اولویتی مهم برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسات و نشست‌های مختلف با مسئولان شناسایی، آسیب شناسی و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های مذکور را خواستار شده اند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان استفاده حداکثری از ظرفیت نهاد‌های فرهنگی مربوطه به ویژه ائمه جمعه و جماعات، نخبگان دانشگاهی و اندیشمندان علمی را در پیشبرد برنامه‌های پیشگیرانه استان پیشنهاد نمود. 


بیشتر بخوانید


وی همچنین ضمن استقبال از طرح‌های ارائه شده در جلسه، پیگیری و عینیت بخشیدن به مصوبات و طرح‌ها را به گونه‌ای که نتیجه و اثربخشی شان در زندگی مردم استان ملموس و قابل مشاهده باشد خواستار شد.

در ادامه جلسه سیدمحمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان به تشریح دستورکار جلسه و طرح‌های مربوطه در حوزه توقیف و فک پلاک وسایل نقلیه متعلق به غیر، پیشگیری از تصادفات و اشتغال افراد در معرض آسیب پرداخت.

در این جلسه سید نصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در سخنانی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح توقیف و فک پلاک وسایل نقلیه منجر به کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی شود.

در پایان جلسه ضمن تصویب طرح‌های ارائه شده، مقرر گردید طرح‌های ابتکاری مشابه جهت اصلاح مجرمین خطرناک در سطح استان و همچنین شناسایی نقاط پر آسیب هر شهرستان انجام و اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای، در چارچوب اسناد و تفاهم نامه‌های اقدام مشترک و همکاری بین بخشی دستگاه‌های متولی، طراحی و عملیاتی گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.