سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل موتور رو چیست؟ / ماجرای ٧٠٠ هزار تن روکش آسفالت از ابتدای سال

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: در چند نقطه از شهر تهران پل موتور رو احداث شده است تا موتورسواران به راحتی بتوانند از روی این پل به آن‌سوی معابر تردد نمایند.  

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: ٧٠٠ هزار تن روکش آسفالت از ابتدای سال تا کنون در سطح معابر شهر تهران تعویض شده و این موضوع در رانندگی موتورسواران و عدم بر هم خوردن تعادل انان و عدم واژگونی موتورسواران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سرهنگ مصطفی زینی وند گفت: در چند نقطه از شهر تهران پل موتور رو احداث و ایجاد شده است تا موتروسواران براحتی بتوانند از روی این پل به آنسوی معابر تردد نمایند. 

وی افزود: یکی از این پل‌های موتور رو در بزرگراه بسیج محدوده سه راه افسریه می‌باشد که هم اکنون فعال و موتورسواران از روی ان به سمت دیگر بزرگراه تردد می‌کنند. 

سرهنگ زینی وند بیان کرد: نکته‌ای که مهم است این موضوع می‌باشد که، برخی از بزرگراه‌های ما از وسط بافت مسکونی رد شده اند و به نوعی تقاضا وجود دارد که موتورسیکلت‌ها در زمانی که مسیر ان‌ها طولانی می‌شود از طرفین بزرگراه، بخواهند مرتکب تخلف تردد در عرض و تردد خلاف جهت شوند و بخواهند به آن سمت از بزرگراه راه پیدا کنند. 

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: یکی از راهکار‌ها و اقدامات خوبی که می‌تواند به این تخلفات پایان دهد، احداث پل موتور رو می‌باشد که این پل‌ها همانند پل‌های عابر پیاده هستند، ولی موتورسیکلت از روی ان‌ها عبور می‌کند. 

وی گفت: این پل‌ها در معابری که امکان تصادفات با موتورسیکلت بالا است و اگر برخوردی صورت بگیرد منجر به جرح و فوت می‌شود می‌تواند احداث شود. 

سرهنگ زینی وند افزود: پل‌های موتور رو در چند نقطه احداث شده و در دیگر نقاط نیز قصد احداث انرا داریم چرا که دغدغه پلیس بحث کاهش تصادفات موتور سواران و نظم بخشی به تردد آن‌ها در سطح معابر است. 

وی ادامه داد:پیش بینی از استفاده از این مسیر در ساعت ۲۰۰ دستگاه بود، ولی با بررسی انجام شده مشخص گردید که استفاده از این پل‌ها در ساعت بالای ۲۰۰۰ (دو هزار) دستگاه موتورسیکلت می‌باشد. 

سرهنگ زینی وند بیان داشت: اگر مسیر مناسبی برای تردد موتورسواران احداث و ایجاد گردد، نسبت به استفاده از این مسیر رغبت کرده و هیچ گاه خلاف جهت تردد نخواهند کرد و تصادفی هم اتفاق نمی‌افتد. 

وی گفت: یک سری نقاط برای احداث در نظر گرفته شده است، ولی نمی‌شود آنرا به همه شهر تعمیم داد و نمی‌توان گفت همه جا باید خط ویژه موتورسیکلت داشت. ولی در جا‌هایی که مورد نیاز می‌باشد در برنامه کاری هست که برای احداث این پل‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد. 

سرهنگ زینی وند بیان داشت: ۷۰۰ هزار تن روکش آسفالت از ابتدای سال تا کنون در سطح معابر شهر تهران تعویض شده و این موضوع در رانندگی موتورسواران و عدم بر هم خوردن تعادل انان و عدم واژگونی موتورسواران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
در چند نقطه از شهر تهران پل موتور رو احداث و ایجاد شده است تا موتروسواران براحتی بتوانند از روی این پل به آنسوی معابر تردد نمایند.
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
دو سر پل تو پیاده رو هست یعنی موتور سوارها تو پیاده رو میان؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه هر کی موتورسواری رو تشویق کنه و براشون جاده سازی و معبر سازی کنه
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
یه نظارت به کیفیت آسفالت‌ها انجام بشه بیایید به شما نشون بدم محلی که تازگی آسفالت شده و همه‌ی اون اسفالت موج داره که یکی دوتا هم نیست درسته که اعلام میشه 700 هزار تن اسفالت جدید روکش شده اما دوام و کیفیت آسفالت جدید خیلی پایین نشون میده
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
خیلی هم عالی
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
چه طرح خوبی
احمد
۱۰:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
اول موتور ها رو ملزم به رعایت قانون کنید بعد براشون پل بزنید، اغلب موتوری ها هیچ قانونی رو رعایت نمیکنن، و خیلی از خلاف های دیگه مثل دزدی گوشی و کیف قاپی هم با همین وسیله انجام میشه