سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناامیدی اوکراین از دریافت جنگنده F-۱۶ در پاییز یا زمستان

مقامات اوکراین می‌گویند علی رغم تلاش کی یف برای دریافت جنگنده‌های اف ۱۶، امیدی برای دریافت این جنگنده‌ها در پاییز و زمستان وجود ندارد.

یوری اهنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، شامگاه چهارشنبه ۲۵ مرداد به تلویزیون محلی گفت که این کشور نمی‌تواند از جنگنده‌های F-۱۶ ساخت آمریکا در پاییز یا زمستان آینده استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اهنات در مصاحبه‌ای که همزمان از چند شبکه تلویزیونی اوکراینی پخش شد، تصریح کرد: «از قبل واضح بود که ما نمی‌توانیم در پاییز و زمستان آینده با جنگنده‌های F-۱۶ از اوکراین دفاع کنیم».

این اظهارات پس از آن بیان شد که کی‌یف بار‌ها از متحدان غربی خود در ماه‌های گذشته درخواست کرد تا جنگنده‌های F-۱۶ را به این کشور عرضه کنند تا در جنگ علیه روسیه از آن‌ها استفاده شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین معتقد بود که استفاده از این سلاح باعث شکست روس‌ها می‌شود. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه می‌گذشته برنامه آموزش خلبانان اوکراینی برای جنگنده‌های F-۱۶ را تصویب کرد، اما هنوز تاریخی برای ارسال این جنگنده‌ها اعلام نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته تاکید کرد که نیرو‌های اوکراینی این جنگنده‌ها را ظرف چند ماه دریافت خواهند کرد. غرب که همواره از کی‌یف برابر روسیه حمایت تسلیحاتی می‌کند، بار‌ها بر عدم تمایل خود به ایجاد رویارویی نظامی مستقیم بین ناتو به رهبری آمریکا و مسکو تاکید کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.