سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی گسترش آتش سوزی‌ها؛

اعلام وضعیت اضطراری در قلمروی شمال غربی کانادا

آتش سوزی‌های گسترده در قلمروی شمال غربی کانادا باعث اعلام وضعیت اضطراری در این منطقه شد.

تغییرات اقلیمی در جهان سبب شده است موج گرما در نیمکره شمالی که فصل تابستان را سپری می‌کنند بسیار سخت‌تر از گذشته باشد. همین موج گرمای بی سابقه منجر به بروز آتش سوزی‌های گسترده در مناطق مختلف جهان و وارد آمدن خسارات سنگین شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت محلی در قلمروی شمال غربی کانادا درپی وقوع آتش سوزی‌های گسترده جنگلی در این منطقه که باعث نابودی کامل یک منطقه دوردست شد، در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرد. مقامات کانادایی می‌گویند بیم آن می‌رود این آتش سوزی یک خطر بالقوه برای یلونایف، پایتخت این منطقه ایجاد کند. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: اعلام وضعیت اضطراری در این منطقه به مقامات اجازه می‌دهد منابع لازم برای حمایت از اقدامات ضروری به منظور مدیریت آتش سوزی بی سابقه را بدست آورده و حفاظت از سلامت و ایمنی ساکنان مناطق شمال غربی را به خوبی اجرایی کند. 

دولت کانادا نیز اعلام کرده است کمک‌های فدرال برای مقابله با موج آتش سوزی در این منطقه ارسال می شود و همچنین پرسنل نظامی به منظور کمک به آتش‌نشانان در منطقه مستقر می‌شوند. 

شهر یلونایف روز دوشنبه به منظور ایجاد آمادگی در برابر آتش سوزی‌های گسترده جنگلی به صورت محلی اعلام وضعیت اضطراری کرده بود. با این حال، این اقدام صرفا جهت افزایش هوشیاری و آمادگی انجام شده و ساکنان شهر تخلیه نشده اند. این شهر دارای بیش از ۲۰ هزار سکنه است. 

بر اساس برآورد‌های انجام شده آتش سوزی در منطقه شمال غربی کانادا تاکنون باعث نابودی ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع شده و مقامات محلی مجبور به تخلیه ۱۶۸ هزار نفر از ساکنان این مناطق شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.