سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۵۵ وکیل در آذربایجان غربی مجوز وکالت دارند

رییس کانون وکلا دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در این استان یک هزار و ۲۵۵ وکیل پایه یک دادگستری دارای مجوز داریم که یک هزار و ۲۵۱ نفر از آنان فعال هستند.

رییس کانون وکلا دادگستری آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون در این استان یک هزار و ۲۵۵ وکیل دادگستری، دارای مجوز پایه یک وکالت دارند که یک هزار و ۲۵۱ نفر از آنان فعال هستند.

علی علیزاده  ادامه داد: در حال حاضر دوره‌هایی دوره‌های کارآموزی در این کانون برگزار می‌شود و از این رو ۲۸۸ نفر مشغول کارآموزی هستند.

وی ادامه داد: تعداد هشت نفر از وکلا معلق، ۵۳ نفر تودیع شده‌اند، ولی یک هزار و ۲۵۱ نفر فعال هستند.

وی با بیان اینکه در این دوره هیات مدیره سه دوره آموزشی در مرکز داوری برگزار شده است، افزود: در آذربایجان‌غربی نیاز به داورانی داشتیم که در خصوص مشکلات و معضلات رسیدگی و داوری کند که این دوره‌ها بر همین مناسبت برگزار و گواهی صادر شد.

وی با اشاره به ارایه گواهی داوران اضافه کرد: حدود ۴۰۰ کارآموز در این دوره هیات مدیره آموزش دیده است که ۸۷ نفر از آنان موفق به دریافت حکم داوری شده‌اند.

رییس کانون وکلا دادگستری آذربایجان‌غربی در خصوص کمک به افرادی که توان پرداخت هزنیه حق وکالت را ندارند، یادآور شد: حدود ۲۰۰ پرونده معاضدتی با وکالت رایگان از طریق کانون وکلای دادگستری استان پذیرش و به پرونده آن‌ها رسیدگی و در مراجع قانون دفاع شده است.

آمادگی کانون وکلای برای اعلام جرم علیه عاملان خشک شدن دریاچه ارومیه

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی گفت: علیه اقدامات سلبی و ایجابی منجر به خشک شدن دریاچه ارومیه و بهم خوردن تعادل اکولوژیکی که باعث تهدید و مرگ زیست بوم این پهنه طبیعی شده، آمادگی داریم اعلام جرم کنیم. 

علیزاده خاطرنشان کرد: آماده ایم با طرح اتهاماتی، چون ترک فعل، سهل‌انگاری، تخریب منابع آبی، عدم تخصیص حقآبه، برداشت‌های غیرمجاز، حفر چاه‌های غیرمجاز، توسعه کشاورزی سنتی و عدم اجرای طرح‌های مدرن کشاورزی منطبق با تغییرات اقلیمی علیه کلیه افراد حقیقی و حقوقی، نهادها، موسسات، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی، واحد‌های تولیدی زیانده و مخرب محیط زیست؛ چه در راس کار و چه مقامات و شخصیت‌های سابق و اسبق جرم‌انگاری کنیم و پیگیر حقوقی مسائل و مشکلات دریاچه ارومیه باشیم. 

وی می گوید: وکلا و اصحاب رسانه و خبرنگاران وجه تشابه زیادی در باب قلم و دفاع از حقوق مردم و دسترسی به اطلاعات مردمی از افکار عمومی و حقوق موکلین دارند

نایب رئیس کانون وکلای استان نیز از نحوه تصویب و اجرای طرح تسهیل برخی از مجوز‌های کسب و کار انتقاد کرد و افزود: این طرح بدون توجه به معیار‌های علمی تصویب و باعث شده تا بدون در نظر گرفتن امکانات و شرایط پیش رو امسال بیش از ٢٧٠ نفر کارآموز پذیرش شدند و این طرح بدون نظر دادگستری و سایر دستگاه‌های مرتبط و ظرفیت بوده است. 

زانیار مینایی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص مجلس از کانون‌های وکلا ادامه داد: کانون‌های وکلا یک مجموعه مستقل هستند و از بودجه داخلی خود اعضا هزینه می‌کنند. 

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی همچنین از تصویب طرح استفاده از توان فارغ التحصیلان حقوق برای دفاع و مشاوره در شرکت‌ها و موسسات انتقاد کرد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.