سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«سوروس» اکثر طرح‌های خود را در اتحادیه اروپا تعطیل می‌کند

جورج سوروس، سرمایه دار لیبرال، بیشتر طرح‌های خود را در اتحادیه اروپا تعطیل خواهد کرد و تمرکز خود را به «بخش‌های دیگر جهان» معطوف می‌کند.

رویترز به نقل از یک نامه الکترونیکی داخلی گزارش داد سازمان غیر دولتی «بنیاد‌های جامعه باز» جورج سوروس بیشتر عملیات‌های خود را در اتحادیه اروپا تعطیل می‌کند و اهداف لیبرال در نقاط دیگر را تامین مالی خواهد کرد. در حالی که هنوز مشخص نیست سوروس تلاش هایش را به کدام جهت معطوف خواهد کرد، اما این میلیاردر سالخورده در سال‌های اخیر درباره تغییر نظام در چین صحبت کرده است.

سخنگوی «بنیاد‌های جامعه باز» به رویترز گفت که این سازمان غیر دولتی به اعطای کمک‌های مالی در اروپا از جمله در اوکراین، مولداوی و بالکان غربی ادامه خواهد داد. این سخنگو افزود این کمک‌ها به بنیاد‌هایی در سطح ملی در مقیاسی که «در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد» اختصاص می‌یابد.

سازمان غیر دولتی سوروس در سال ۲۰۱۸، دفتر مرکزی خود در بوداپست که زادگاهش بود را به برلین منتقل کرد، زیرا دولت مجارستان قانون «توقف سوروس» را تصویب کرد و فعالیت سازمان‌های خارجی را که به مهاجران غیر قانونی کمک می‌کنند، جرم‌انگاری کرد.

سوروس در سال‌های اخیر انتقادات خود از دولت چین را افزایش داده است و این میلیاردر سالخورده سال گذشته خواستار تغییر نظام در پکن شد. سوروس ادعا کرد: «برکناری شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، بزرگترین تهدیدی را که جوامع باز امروز با آن روبرو هستند برطرف می‌کند و آن‌ها باید هر کاری که می‌توانند برای تشویق چین به حرکت در جهت مطلوب انجام دهند.»

اینکه آیا سازمان غیر دولتی بار دیگر توجه خود را به شرق آسیا معطوف کند یا خیر، به نحوه مدیریت پسر سوروس بر امپراتوری پدرش بستگی دارد. «بنیاد‌های جامعه باز» در ژوئن اعلام کرد الکس سوروس ۳۷ ساله کنترل این سازمان را از پدر ۹۳ ساله خود تحویل خواهد گرفت .

الکس سوروس به «وال استریت ژورنال» گفت قصد دارد همچنان به سیاستمداران، دادستان‌ها و گروه‌های فعال دموکرات پول بدهد تا از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال آینده جلوگیری به عمل بیاید. او به این روزنامه گفت: «با اینکه خیلی دوست دارم از سیاست پول دربیاورم، اما تا زمانی که طرف مقابل مشغول صرف پول در این عرصه است، ما هم مجبوریم همین کار را انجام بدهیم.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.