سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل مجتمع پرورش شتر در سبزوار

مجتمع پرورش شتر در بخش روداب شهرستان سبزوار ایجاد می‌شود.

احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در جلسه‌ای که با حضور روسای ادارات تعاون روستایی و امور عشایری و نمایندگان شترداران بخش روداب سبزوار برگزار شد، گفت: به دنبال تقویت زنجیره تولید شیر شتر هستیم تا در پرورش شتر از تک محصولی خارج شویم و در همین راستا سیاست توسعه تولید شیرخشک شتر را که یکی از محصولات جذاب و پرمنفعت برای صادرات است را دنبال می‌کنیم.

او افزود: عشایر با داشتن پنج هزار و ۲۰۰ نفر از ۱۱ هزار نفر شتر موجود در استان نیازمند تشکل قوی جهت ساماندهی مسائل خود هستند که در استان این تشکل تشکیل شده و در شهرستان سبزوار هم ایجاد شرکت تعاونی شترداران امری ضروری است.

علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هم در این جلسه گفت: یکی از طرح‌هایی که در شهرستان در زمینه توسعه پرورش شتر درحال انجام است، ایجاد شهرک شترداری دربخش روداب (مراتع سگزی) می‌باشد.

او افزود: در این طرح برای مراکز شترداری سنتی و کم بازده مانند مانند روستای پشته عباس روداب در شهرک درحال احداث، زمین و پروانه شترداری اعطا می‌شود تا با ایجاد سالن‌های پرورش علاوه بر پرورش اصولی، فنی، بهداشتی، تغذیه فصلی و واکسیناسیون بتوان از تلفات و حمله حیوانات وحشی به آنان جلوگیری کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: همچنین با احداث این شهرک ضمن انجام فعالیت‌های اصلاح نژادی می‌توان با ایجاد زنجیره کامل تولید شتر و فرآورده‌های آن به بهره برداران این حوزه کمک کرد.

برچسب ها: شترداری ، دامداری ، سبزوار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.