سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت جهانی پنج اثر تاریخی زنجان در حال انجام است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: ثبت جهانی پنج اثر تاریخی زنجان در حال انجام است که در صورت تحقق، یکی از کارهای بزرگ مدیریت عالی استان خواهد بود.

سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان با بیان اینکه تعاملات با وزارتخانه برای ثبت پنج اثر تاریخی زنجان در حال انجام است، گفت: از این تعداد ۲ اثر معنوی و ناملموس و سه اثر دیگر طبیعی و غیر منقول است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امکان دارد این آثار با برخی از استان ها مشترک باشد درصدد طی مراحل ثبت جهانی هستیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

این مسوول ادامه داد: با پیگیری های انجام گرفته زرین غار قیاس کندی شهرستان خدابنده نیز ثبت ملی شد که یکی از شگفتانه ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ مورد مرمت اشیا و تعیین حریم اختصاصی نیز سه مورد انجام شده است، اظهار داشت: بعد از انقلاب تاکنون ۳۵ اثر تاریخی تعیین حریم شده است.

صفوی یکی از کارهای مهم این اداره را حفاظت و پایش آثار تاریخی عنوان کرد و افزود: طی سال گذشته چهار هزار و ۵۹۱ مورد پایش انجام شد و ۱۴ هزار و ۶۱۳ نفر ساعت مراقبت از آثار نمایشگاه ها انجام گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۲ هزار میراث فرهنگی در چهار کلاسه در سطح استان شناسایی شده که ۹۲۹ اثر آن ثبت جهانی و ملی است.

وی شمار آثار غیر منقول استان را ۷۹۷ مورد عنوان و خاطر نشان کرد: این استان یک اثر جهانی، ۲۳ میراث طبیعی، ۶۴ مورد آثار ناملموس و معنوی و ۴۴ اثر منقول دارد.

برچسب ها: ثبت ملی ، آثار تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Unknow
۱۲:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
سازمان همیاری زنجان رو هم ثبت جهانی کنید
چون حقوق کارکنان اونجا الان یازده ماهه از آذر ۱۴۰۱ پرداخت نشده