سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن حدود ۳۰۰ کلاس درس به مدارس همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، حدود ۳۰۰ کلاس درس به مدارس این استان اضافه شد و تعداد کلاس‌های درس در استان به ۱۱ هزار و ۶۰۰ اتاق افزایش یافته است.

محمود نقوی عصر سه‌شنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران با گرامیداشت هفته خبرنگار گفت: پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه ۱۴۰۲، احکام رتبه بندی معلمان استان همدان نیز صادر می‌شود.

او گفت: ۱۲ هزار نفر از ۲۱ هزار معلم استان همدان به رتبه بندی خود معترض بودند و رسیدگی به اعتراضات در ادارات آموزش و پرورش استان انجام شد که بیشتر رتبه‌ها رو به رشد تغییر پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید بیش از ۳۲۶ هزار دانش‌آموز در مدارس استان همدان نام‌نویسی کنند که ۳۶ هزار نفر آن سهم مدارس غیر دولتی است.

نقوی گفت: در آموزش و پرورش استان همدان به طور میانگین برای هر ۱۴ دانش آموز یک نفر نیروی آموزشی داریم و تراکم جمعیت دانش آموزان نسبت به کلاس درس در استان ۲۵ نفر است.

او گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهریورماه اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان از ابتدای مهر برای تدریس وارد مدارس می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت:: به دلیل کمبود نیروی آموزشی و معلم در سطح مدارس استان، از معلمانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند درخواست داریم برای ادامه خدمت در آموزش و پرورش بمانند و به کار خود ادامه دهند.

نقوی گفت: همایش بزرگداشت "حاج محسن جامه بزرگ" و "استاد نداف" از معلمان و اساتید برجسته استان فردا (چهارشنبه) در خانه معلم همدان برگزار و در حاشیه آن از ۲ کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

او گفت: استان همدان بیش از ۲۰۰ شهید فرهنگی و بیش از یک هزار دانش‌آموز شهید دارد و همین موضوع موجب تقویت حوزه تالیف، چاپ و انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت فرماندهان، امیران و هشت هزار شهید استان همدان بیش از هشت هزار بسته نوشت افزار به یاد شهدای استان در بین دانش آموزان محروم توزیع می‌شود.

نقوی گفت: به مناسبت برپایی این کنگره، برنامه‌هایی همچون توزیع ملزومات بهداشتی و لباس ورزشی در بین دانش آموزان، همایش‌های فرهنگی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است، گفت: سی و هفتمین گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور فردا (چهارشنبه) به صورت حضوری و برقراری ارتباط تصویری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه عملکرد مدیران باید توسط خبرنگاران و افراد دارای تخصص رصد شود، گفت: آموزش و پرورش استان همدان در کنکور ۱۴۰۰ در جایگاه هجدهم کشور و در بخش امتحانات نهایی در رده پایین کشور قرار داشت و اکنون پس از ۲ سال، رتبه استان به بالاتر از میانگین کشور رشد پیدا کرده است.

نقوی گفت: بیشتر شاخص‌های آموزش و پرورش استان نسبت به عملکرد خود استان و میانگین کشوری رو به رشد است و نشانه‌های این رشد را شاهد هستیم.

او گفت: اعتبارات تملک دارایی آموزش و پرورش استان همدان امسال ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه مشکل ترافیک خیابان‌های شهر همدان فقط دانش‌آموزان و مکان مدارس نیست، گفت: صدور مجوز مدارس غیردولتی بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی صادر می‌شود بر اساس آن راه‌اندازی مدارس غیردولتی در خیابان‌های اصلی ایرادی ندارد.

نقوی گفت: صدور مجوز جدید راه‌اندازی مدارس غیر دولتی در خیابان طالقانی همدان متوقف شده است تا حجم ترافیک این خیابان کاهش یابد.

او گفت: شهریه مدارس غیردولتی استان همدان بر اساس اجاره ساختمان، حقوق کارکنان، حق بیمه و هزینه‌های جاری هر مدرسه تعیین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲ استخر در آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ همدان در سال ۱۳۹۹ افتتاح شده بود، اما تا کنون از آن استفاده نمی‌شد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته دولت امسال این ۲ استخر بهره برداری می‌شود.

نقوی گفت: استخر‌های شهرستان‌های ملایر، نهاوند و اسدآباد در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه ۱۴۰۳ ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه مشکل ما کمبود مربی غریق نجات برای استخر‌های استان است، گفت: استخر‌های شهرستان بهار، تویسرکان، کبودرآهنگ و رزن حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و استخر شهرستان فامنین نیز با حدود پنج درصد پیشرفت در حال ساخت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.