سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ۱۰۱۰ هکتار باغ زیتون دارد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بین سه تا چهار درصد زیتون کشور در باغات استان کرمانشاه تولید می‌شود.

رحمان فیض‌قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات زیتون استان را ۱۰۱۰ هکتار اعلام کرد و گفت : حدود ۹۵۰ هکتار از باغات زیتون استان بارور بوده و بقیه هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

فیض‌قربانی با بیان اینکه در ابتدا پیش بینی می‌شد امسال حدود ۳۵۰۰ تن زیتون از باغات استان تولید شود، توضیح داد: به‌دلیل خشکسالی و کمبود آب خصوصا در منطقه ریجاب میزان تولید امسال حدود هزار تن از پیش بینی اولیه کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: اگرچه امسال میزان تولید زیتون در استان از سال گذشته بیشتر خواهد بود، اما میزان تولیدات استان نسبت به سنوات قبل از خشکسالی کاهش داشته است.

فیض‌قربانی با بیان اینکه عمده باغات زیتون استان کرمانشاه در منطقه ریجاب شهرستان دالاهو قرار دارند، گفت: در شهرستان‌های سرپلذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و گیلانغرب هم با سطوح کمتر باغ زیتون داریم.

وی ادامه داد: بین سه تا چهار درصد زیتون تولیدی در کشور در باغات استان کرمانشاه تولید می‌شود.

وی "زرد"، "روغنی"، "کنسروالیا"، "مانزالینا" و "آمیگدال فولیا" را از ارقام زیتون استان اعلام کرد و افزود: در سنوات گذشته برنامه‌های اصلاحی در خصوص تغییر رقم از زرد و روغنی به ارقام پر محصول و دارای کیفیت مطلوب و درصد روغن بالا صورت گرفته و همچنان در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد زیتون تولیدی در استان کرمانشاه به صورت کنسروی برداشت می‌شود، گفت: برداشت زیتون کنسروی در استان شروع شده است.

فیض‌قربانی اضافه کرد: کار برداشت زیتون با هدف استحصال روغن در باغات استان کرمانشاه از نیمه دوم آبان ماه شروع و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.