سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۹۰ درصدی مرمت و احیای فاز اول سرای زنجیرلو در بازار تاریخی اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از پیشرفت ۹۰ درصدی مرمت و احیای ضلع غربی سرای زنجیرلو بازار تاریخی اردبیل خبر داد.

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مرمت و احیای ضلع غربی سرای زنجیرلوی بازار تاریخی اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: تعهد میراث‌فرهنگی در بازسازی این سرا شامل مرمت شارع ستون‌ها و گنبد‌ها بوده که به صورت کامل انجام شده و داخل مغازه‌ها نیز توسط بازاریان تقریبا به اتمام رسیده است.

او تاکید کرد: کف سازی و جاگذاری در و پنجره‌ها تنها مراحل باقی مانده از بازسازی ضلع غربی سرای زنجیرلو است که طرح در و پنجره‌ها نیز از طرف اداره کل میراث‌فرهنگی آماده شده و سایر اقدامات در اختیار مالکان مغازه‌ها است.

محمدی ادیب همچنین با اشاره به بازسازی سایر فضا‌های بازار تاریخی اردبیل، ادامه داد: بازسازی و مرمت بازار تاریخی اردبیل در چند جبهه در حال اجرا است که در ضلع شرقی سرای زنجیرلو نیز مغازه‌داران اعلام آمادگی کرده‌اند و این قسمت نیز در شرف شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.