سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت مردم عامل موفقیت در حل مسائل روستاهاست

مشارکت مردم در حل مسائل روستا‌ها عامل موفقیت خواهد بود و حمایت‌های شهرستانی و استانی نقش پشتیبانی از این جریان را دارد.

استاندار خراسان رضوی در سفر یک روزه  به شهرستان مرزی کلات در جمع دهیاران بخش زاوین در روستای قلیچ آباد گفت: موضوع گفتگو با دهیاران براساس سند طرح تحول روستایی است. موضوعاتی در این سند تهیه و در روستا‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و براساس آن تصمیم گیری می‌شود.  

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه محوریت اجرای طرح تحول در روستا با دهیار است افزود: روش و رویکرد این است که دهیار در این روستا مبتنی بر طرح تحول همه مسائل روستا را مبتنی بر ظرفیت روستا و حمایت‌های شهرستانی و استانی حل کند؛ لذا مسئله محور حرکت می‌کنیم و انتظار داریم دهیاران مسائل روستا را بشناسند و اولویت بندی کنند.  

وی گفت: حل مسائل روستا با استفاده از ظرفیت روستا است. هرکسی و هر اجتماعی اگر متکی بر استعداد‌ها و ظرفیت‌های خودش جوشش از درون داشته باشد موفق خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی افزود:  رویکرد و راهبرد ما در روستا این است که استعداد و ظرفیت روستا برای حل مسئله آن روستا توسط دهیار به کارگیری و بسیج شود. هر حرکت و اقدامی پیشتاز و پرچمدار می‌خواهد و در این روستا‌ها دهیار پرچمدار است.  

نظری گفت: حضور مردم برای ما بسیار مهم و دارای اهمیت است. نقش دادن به مردم و به کارگیری همه ظرفیت‌ها از جمله مباحثی است که شما در روستا باید اجرا کنید.

وی گفت: رئیس جمهور تاکید کردند که جهادسازندگی همزمان با گام دوم انقلاب احیا شود و ما در این سند چهار محور اقتصادی و فرهنگی و زیرساخت و عمران را با این رویکرد در نظر گرفته ایم.

همچنین استاندار خراسان رضوی با حضور در گلزار شهید گمنام روستای قره تیکان واقع در نقطه صفر مرزی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و پای صحبت اهالی روستا در خصوص اجرای طرح های عمرانی و طرح هادی روستا نشست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.