سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ریزش ساختمان‌های خلازیر، شهرداری مقصر بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر به بیان توضیحاتی درباره ریزش ساختمان‌ها در منطقه خلازیر پرداخت و پذیرفت که در این موضوع شهرداری مقصر است.

عباسی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: مسئله ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرتهران جدید نیست و عده‌ای سوداگر که به قانون احترام نمی‌گذارند وجود دارند که ساختمان‌هایی بر خلاف اصول مهندسی می‌سازند و حتی مالکیت زمین‌های آن‌ها هم مبهم است. 

وی در ادامه بیان کرد: مدیریت شهری باید ساخت و ساز‌ها را کنترل کند، اما ابعاد ریزش ساختمان‌ها در خلازیر گسترده است. برای تخریب ساختمان‌ها در خلازیر اقدام به سست کردن ستون‌ها شده و فشار به یک ساختمان برای تخریب آن باعث شده ساختمان‌های اطراف به دلیل وقوع گهواره نیوتن بریزد. وجود جمعیت زیاد در این منطقه باعث فوت ۵ نفر شد. 

عباسی در پاسخ به این سوال که چرا مهندسان ناظر نظام مهندسی در این تخریب حضور نداشتند؟ گفت: بودن و نبودن نظام مهندسی در محل تخریب مسئله فرعی است، مهم مجری ذی صلاح است. در هیاتی ۴ نفره یک گزارش دقیق از این ریزش ساختمان تهیه و ارائه خواهیم کرد. ساخت این ساختمان‌ها در دوره شهرداری فعلی بوده است و ما مقصر آن هستیم و به عنوان مدیریت شهری کوتاهی کرده ایم. هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این ساختمان‌ها به صورت غیر قانونی ساخته شده بود که در حال رسیدگی به وضعیت آن‌ها هستیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در جریان اغتشاشات تهران گروهی از مفسدان سیستمی موجود در شهرداری و فرصت جویان اقدام به ساخت و ساز این ساختمان‌ها کردند، ولی این مسئله باعث نمی‌شد که ما نظارت کافی را نداشته باشیم. یک توده و غده در شهرداری تهران با این کار به حیثیت شهرداری لطمه وارد کردند. 

عباسی گفت: اگر جلوی این خلاف‌ها گرفته شد نتیجه ورود شهرداری است. اگر تاییده استحکام بنا تا ۴ طبقه گرفته شود و ساختمان را به حالت استاندارد برگردانند مطمئنا شهرداری با آن‌ها مدارا خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
لیلی
۱۲:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
زاکانی که براش مهم نبست فعلا در فکر فک و فامیل
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
خوب آلان با مقصری که قصورش موجب فوت ۵ نفر شده چه برخوردی می‌کنید
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
واویلا... از این همه حرص و بی دینی
ناشناس
۰۳:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
فقط نباید گفت که کیی مقصر هست باید اقدام عملی انجام داد قصور از خود شهر داریه که گذاشته شاخته شود حالا بجای اینکه خسارت مردم رو بده میکشه و عکس یادگاری میگیره اگر در دولت دیگری این اتفاقات افتاده بود الان چندین بار تحسین و خواستار بزکناری تمام عوامل شده این اقدام بمراتب از اقدامات کرباسچی بدتر بوده لااقل که در آن زمان کسی کشته نشده بود حالا افکار عمومی منتظر اقدام قاطع قوه قضاییه هستند
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
علت عدم برخورد و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی در بدو شروع کار چی بوده ، آیا قضیه پرداخت وجه بوده یا کم کاری مسئولین ذبربط ؟ مسئول جان باختن مامورین بی گناه کیست ؟
علی
۱۷:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
درهرجای دنیابود شهرداراستعفا وتا آخرعمر از پستهای دولتی منع میشد،،،،کارئ که برای پلاسکو نشد الانم نمیشه ،،ملت مظلوم
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
تنها اینجا نیست شما سری بزنید اطراف شهریار ویا به ملارد بطور مثال شمال دانشگاه آزاد اسلامی ملارد .خیلی راحت زیر در حال ساخت و ساز هستند و شهرداری هم جدیدا خیابان را هم آسفالت کرده برایشان و کسی هم کاری بکارشان ندارد حتی پلیس ساختمان . پیشنهاد میکنم وضعیت مالی گذشته و حال این پلیسهای ساختمان بررسی شود .
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
آفرین
چه اونی که اشتباه کرده باید یاد بگیره اشتباهشو قبول کنه و ازاون مهمتر اینکه یاد بگیریم به صرف اینکه طرفدار یه نفر هستیم از هر کاری که انجام میده حمایت کنیم.
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
زاکانی شهردار تهران باید محاکمه شود
فلفل
۱۴:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
همچنان که در متروپل آبادان
. تمام تخلفات ساخت و ساز ها با همراهی و شراکت شهرداری‌ها است. بنده با سند و مدرک اثبات میکنم. بعد شهرداریهای کلان شهرها نامه نوشتند !!!! این همان فرار به جلو است! از متخلف به عناوین مختلف پول می‌گیرند تا به تخلف خود ادامه دهد ! یک حالت آن که به آن شکل قانونی !!!! داده اند همان جریمه ماده ۱۰۰ است! جریمه ماده صد می‌گیرند و تخلف انجام می‌شود!!!!
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
زاکانی شعارش تو انتخابات ریاست جمهوری این بود که نباید فک و فامیلتونو به روی کار بیارین الان داماد بیسوادتر از خودش شده مشاورش پررویی نجومی
علی
۱۴:۰۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
عاقبت بی تقوایی و بی سواد و کذابی شهردار
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
چه کسی جواب کُشته را خواهد داد
ماشاالله رضایی
۱۳:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
خدا پدرت را بیامرزه که مسئولیت را گردن گرفتی وبه گردن یکی دیگه ننداختی
مهدی
۱۳:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
مقصران حادثه برکنار شوند.
فرهاد
۱۲:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
شهردار وقتی مثل زاکانی سواد مرتبط با این شغل رو نداره و اصلا سواد درست حسابی نداره دلیلی نداره چنین حقوق و مسئولیتی بهش بدن یا شورای شهر باید دستجمعی محاکمه بشن یا زاکانی عزل و محاکمه بشه این خواست همه است میگین نه رای گیری کنین
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
بمراتب از کرباسچی گناهکارترند اگر اورا محاکمه و مجازات کردند باید زاکانی بیسواد را مجازات کنند
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
این روزگار هم سرآید و وقت پاسخگویی فرا رسد، چقدر دور و چقدر نزدیک
محمد
۱۷:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
بله روزی همه باید پاسخ اعمال خود را بدهند. اما خداوند نگفته فقط در ان دنیا باید محاکمه شوند بلکه در این جهان نیز به انسانها اختیار داده تا با وضع کردن قوانین محکم و برخورد بسیار قاطع با متخلفان این نوع افراد در همین دنیا نیز محاکمه شوند و به سزای عمل خود برسند.
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
مقصر اصلی شهر داری کل گه در راس آقای زاکانی .باید جوابگو باشن .قصایبه ورود کند
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
کل ۲۲ منطقه شهرداری باید .بازنگری بشن قوه قضاییه محترم ورود کنن خواسته مردم
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
قطعا مقصر بوده هم جلوی ساخت بدون مجوز رو جلوشو نگرفت ‌هم با مهندسین زبده کمک برای تخریب استفاده نکردن .وباعث فوت عزیزان شدن..
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
احسنت به عدالت شما
محمد
۱۱:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
باز هم خدا پدرت را بیامرزد نگفتید روحانی یا احمدی نژاد
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
شهردار محاکمه شود
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
بدست چه کسی باید محاکمه شود .اینا دوستای خودشون هستند
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
همه شهرداریها یه پاکسازی اساسی لازم دارند قوه قضاییه ورود کند.
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
شکی نیست ، مقصر قربانی شدن عزیزان مردم شهرداری تهران و در راس آن زاکانی است که شهرداری را از یک سازمان تخصصی شهری و عمرانی تبدیل به سازمان بنر و شعار کرده است .
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
موافق نیستم اشتباه مثبت دادم
منصف
۱۳:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
موافق هستم اشتباه منفی دادم
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
دقیقا
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
زاکانی عزل شود
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
دقیقا
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
پس چرا اقای زاکانی به عنوان شهردار تهران مورد بازخواست قرار نگرفتند
این همه آدم کشته شدن
پررویی نجومی به این میگن