سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل

نماینده دادگستری اردبیل در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک گفت: نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل تشدید می‌شود.

جواد مینوئی گفت: بیشترین تخلفاتی که در این واحد‌ها به چشم می‌خورد، پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاورین املاک، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن موارد حقوقی و کلیدی در تحریریه مبایعه نامه ها، رعایت نکردن قانون پیش فروش ساختمان، فک پلمب خودسرانه و عدم نصب پروانه کسب در داخل مشاور املاک و ... می‌باشد بر اساس قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی واحد‌هایی که این موارد را رعایت نکنند، برابر مقررات با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او افزود: مشاورین املاک باید آگاهی کامل بر قوانین حوزه تخصصی خود بویژه از لحاظ حقوقی داشته باشند و ضرورت آموزش و افزایش دانش حقوقی مشاورین این حوزه؛ از اولویت برنامه‌های تدوینی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری می‌باشد لذا ضروریست که اتحادیه با همکاری و هماهنگی اداره ثبت زمینه شرکت مشاورین را در جلسات و کارگاه‌های مرتبط مهیا سازد. به گونه‌ای که جهت اخذ پروانه تخصصی گذراندن این دوره‌ها و کسب امتیاز لازم شرط اساسی باشد.

نماینده دادگستری اردبیل تأکید کرد: مشاورین املاک بویژه مشاورینی که پروانه تخصصی دارند موارد اعلامی را به دقت و بطور هوشمندانه باید رعایت نمایند و افرادیکه متمایل به اخذ پروانه تخصصی باشند، می‌بایست ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه، شرایط لازم را احراز نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.