سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گیلان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان از افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری بگیران این صندوق خبر داد.

یزدان شعبانی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان گفت: با پیشنهاد صندوق و تصویب در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، مستمری بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از مستمری بگیران صندوق گیلان در مرداد ماه با افزایش ۲۰ درصدی و پرداخت کلیه معوقات از ابتدای امسال همراه خواهد بود.

او افزود: افزایش ۲۰ درصدی مستمری‌ها به همراه معوقات مربوطه با حقوق مرداد ماه مستمری بگیران واریز خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان تصریح کرد: مستمری بگیرانی که حکم مستمری آن‌ها تا پایان اسفند ماه امسال صادر شده است مشمول افزایش فوق خواهند بود.

بیمه رایگان مادران روستایی در سراسر کشور

شعبانی همچنین گفت: مادران غیرشاغل خانه دار دارای ۳ فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری، پس از تامین اعتبار ازسوی دولت ،رایگان بیمه می‌شوند.

او افزود: با توجه به ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمام زنان روستایی غیرشاغل و مناطق عشایری که دارای ۳ فرزند هستند، می‌توانند پس از ابلاغ آن از سوی دولت ، به این صندوق مراجعه کنند و بیمه شوند.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان، حق بیمه این مادران توسط دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌شود و اگر این مادران دارای فرزند چهارم و یا پنجم شوند به ازای هر فرزند ۲ سال سنوات به این مادران تعلق می‌گیرد که در سال ۱۴۰۲ حق بیمه پرداختی هر یک از این مادران ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که توسط دولت پرداخت می‌شود.

شعبانی تصریح کرد: همچنین تمام افراد جامعه بین سن ۱۸ تا قبل ۵۰ سال که تحت پوشش هیچ گونه بیمه‌ای نباشند می‌توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآیند که شامل خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری برای بازماندگان است.

او افزود: حق بیمه پرداختی در صندوق بیمه اجتماعی یک بار در سال است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها، حق بیمه خود را یک جا یا به صورت ۲ تا ۶ ماه یا ۳ تا ۴ ماه دریافت کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان گفت: حداقل مبلغ عضویت در صندوق از سالی ۷۵۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان است.

به گفته شعبانی، سکونت در روستا، مناطق عشایری و کشاورزان ساکن مناطق شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و واریز سالانه حداقل عضویت ۷۵۰ هزار تومان به حساب بانک کشاورزی از شرایط عضویت در این صندوق است.

او افزود: پرداخت حقوق بازنشستگی، پرداخت حقوق از کار افتادگی کلی، پرداخت مستمری ناشی از فوت، پرداخت ۲ برابری سهم بیمه شده و امکان نقل و انتقال سوابق بیمه و پرداخت هزینه کفن و دفن برای فرد بیمه شده فاقد فرزند از جمله مزایای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام در این بیمه به دهیار‌های منتخب استان و دفاتر پست بانک تعیین شده مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.