سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۱۴۵ پرونده قضایی هنجارشکنی حجاب در خراسان جنوبی

از ابتدای سال تاکنون ۱۴۵ پرونده قضایی در بحث هنجارشکنی مربوط به حجاب در دادگستری خراسان جنوبی تشکیل و برابر قانون به آن‌ها رسیدگی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای سال تاکنون در دادگستری استان ۱۴۵ پرونده قضایی برای جرائم مربوط به هنجارشکنی‌های حجاب چه از طریق گزارشات مردمی چه از طریق اعلام و مشاهده‌ ناظران یک تا ۴ فراجا تشکیل شده است که ۳۰ پرونده مانده و برای ۱۱۵ پرونده رأی صادر شده است.

او افزود: نیرو‌های فراجا به صورت ناظرین ۱، ۲، ۳ و ۴ در امر نظارت بر جرائم حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند که ناظر ۱ وظیفه نظارت بر خوردو‌ها را دارد و چنانچه فردی در خوردو کشف حجاب کند در وهله اول اخطار دریافت کرده، در صورت تکرار جرم پیامک توقیف دریافت کرده و موظف به مراجعه به مراجع قانونی و امضای تعهدنامه است و در صورت تکرار نهایی توقیف فیزیکی خودرو و تشکیل پرونده در مراجع قانونی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد بیان کرد: ناظر ۲ نظارت بر واحد‌های صنفی را بر عهده دارد که در صورت مشاهده تخلف کشف حجاب چه از سمت مشتری و چه فروشنده، بار اول تذکر دریافت کرده، بار دوم ملزم به امضای تعهد نامه و در صورت تکرار برای بار سوم جرم او منجر به تشکیل پرونده در مراجع قضایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: ناظرین ۳ نیز بحث نظارت بر عابرین پیاده را بر عهده دارند و مراحل آن نیز به صورت تذکر برای بار اول، تعهد برای تکرار جرم و تشکیل پرونده در صورت تکرار برای بار سوم است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: ناظرین ۴ بر فضای مجازی نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده هنجارشکنی در این فضا در هر قالبی برای بار اول فرد خاطی و صاحب صفحه اخطار دریافت می‌کند، در صورت تکرار برای فرد پرونده قضایی تشکیل شده و صفحه مربوطه بسته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد اظهار کرد: به گزارشات واصله چه از سمت مردم برسد تحت عنوان حق عامه و چه از سمت دستگاه‌های مربوطه باشد رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ما در محکومیت‌ها به دنبال پرونده سازی و خراب کردن آینده افراد نیستیم و اگر هم مجازات می‌کنیم نوعا مجازات را معلق کرده و برای افراد کلاس‌هایی می‌گذاریم که باید ۴ تا ۵ ساعت در آن شرکت کنند و در این صورت مجازات فرد را تعویق می‌کنیم تا مرتکب جرم دیگری نشود.

او بیان کرد: چنانچه فرد در این صورت مرتکب جرم دیگری شد، مجازات قبلی نیز که در حالت معلق بوده به حالت اجرا در می‌آید.

برچسب ها: هنجارشکنی ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ن
۰۹:۴۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
خب گشت ارشاد قبلی دوباره راه بندازیم گشت ارشاد قبلی حکم قضایی نمیداد یه تعهد و یک کلاس اموزشی فقط میگذاشت و اون شر و اتفاقات بپا شد اتفاقات بعدی با این رویه معلوم نیست چی میشه
ن
۰۹:۴۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
خب گشت ارشاد قبلی دوباره راه بندازیم گشت ارشاد قبلی حکم قضایی نمیداد یه تعهد و یک کلاس اموزشی فقط میگذاشت و اون شر و اتفاقات بپا شد اتفاقات بعدی با این رویه معلوم نیست چی میشه
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
لااکراه فی الدین
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
جرمی به نام هنجار شکنی وجود ندارد .