سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۶ نفر برای هر کرسی نمایندگی ازآذربایجان غربی ثبت نام کردند

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳۹۷ نفر از ۱۰ حوزه انتخابیه استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شدند.

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مهلت قانونی پیش ثبت نام کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ حوزه انتخابیه این استان، یک‌هزار و ۳۹۷ نفر ثبت نام خود را از طریق سامانه اعلام شده، تکمیل کردند.

رضا ابراهیمی اظهار کرد: در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۳۴ نفر در استان برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند و امسال تعداد داوطلبان بیش از ۲.۵ برابر شده است.

وی اضافه کرد: از بین داوطلبان نمایندگی مجلس ۸۹ درصد مرد و ۱۱ درصد کاندیدای زن هستند.

وی افزود: همچنین ۳۸ درصد ثبت نام کنندگان در استان، ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۴ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۳ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال، چهار درصد ۶۰ تا ۷۰ سال و کمتر از یک درصد هم ۷۰ تا ۷۵ سال هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این دوره و در مرحله پیش ثبت نام، ۵۴۳ نفر در حوزه ارومیه، ۱۴۲ نفر در حوزه خوی و چایپاره، ۱۱۹ نفر در حوزه میاندوآب، چهاربرج و باروق، ۱۱۰ نفر در حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب و ۱۰۷ نفر در حوزه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ثبت نام کردند.

ابراهیمی اضافه کرد: همچنین در حوزه سلماس ۹۴ نفر، در حوزه نقده، اشنویه ۸۹ نفر، ۸۰ نفر در حوزه بوکان، ۶۸ نفر در حوزه مهاباد و ۴۵ نفر در حوزه پیرانشهر، سردشت و میرآباد پیش ثبت نام کرده اند.

وی گفت: مرحله پیش ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مرداد شروع شده بود و روز گذشته، ۲۲ مرداد پایان یافت.

وی تاکید کرد: در میان این کسانی که موفق به پیش ثبت نام شدند، یک درصد مشمول ماده ۲۵ (مدیرانی که باید در موعد مقرر از سمت خود استعفا می‌دادند) قانون انتخابات هستند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی روز ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی هم برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.