سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور کارنامه محیط زیستی مناطق ۲۲ گانه تهران برای اولین بار

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از وضعیت محیط زیست منطقه ۶ بازدید و از صدور کارنامه ارزیابى محیط زیستی مناطق ٢٢ گانه برای اولین بار خبر داد.

"حلیا سادات حسینی" در نظارت ستادی پایش و شناسایی آلاینده‌ها در منطقه ٦ اعلام کرد: نظارت ستادی پایش و شناسایی آلاینده‌ها برای ما بسیار مهم است و با توجه به اینکه بحث مدیریت سبز یکی از موضوعات مهم در منطقه ٦ می‌باشد گفت:طبق اسناد بالا دستی در حوزه محیط زیست یکی از عوامل اصلی که باعث جاماندن منطقه ٦ از کاروان محیط زیستی شهرداری شده، بحث مدیریت سبز است.

وی گفت: توجه جدی و نظارت معاینه فنی موتور خانه‌ها طبق قانون هوای پاک در دستور کار قرار دارد و سامانه‌های هوشمند سرمایشی و گرمایشی در سطح منطقه به علت اهمیت مصرف انرژی باید بازسازی شوند.

حسینی همچنین از شهرداران نواحی خواست که با نگاه جدی‌تر به محیط زیست، تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر را رصد کنند همچنین تعمیر و نگه داشت تجهیزات خورشیدی را جز اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

وى علت انتخاب ساختمان سوله پسماند جهت احداث نیروگاه خورشیدی را پرمصرف بودن ساختمان عنوان کرد و گفت: ما باید در آینده شاهد کاهش مصرف و ارائه گزارش از سوی محیط زیست منطقه باشیم و در صورت عدم بازدهی مناسب از نیروگاه و نگه داشت تجهیزات شاهد جمع آوری آن خواهیم بود چرا که رسالت ما کاهش مصرف و استفاده صحیح از انرژی‌های تجدیدپذیر است و صرفا هزینه کردن برای احداث نیروگاه‌های بدون بازده، هدر دادن بیت المال می‌باشد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران در پایان اشاره کرد: پیرو دستور العمل و اسناد بالا دستی ما برای اولین بار شاخص‌های پایش محیط زیستی را از حالت کیفی به حالت کمی در آورده و امتیاز دهی طبق فرمول و جدول بندی توسط کارشناسان اداره کل صورت می‌گیرد و امید است که به سمتی برویم که در آینده برای نواحی هم، کارنامه محیط زیستی صادر کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.