سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۹۲ میلیون کالا دارای شناسه تولید هستند

معاون وزیر صمت گفت: اکنون ۷۹۲ میلیون کالا در ۵۵ گروه کالایی دارای شناسه واستاندارد هستند.

برادران در بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو گفت: این نمایشگاه تبلور تولید کنندگان داخلی است، اکنون ۷۹۲ میلیون در ۵۵ گروه کالایی دارای شناسه واستاندارد هستند.

او گفت: خوشبختانه برخی از قطعات بدون شناسه بودند که امروز دارای شناسه شدند و توانسته اند بخش ضمانت را کسب کنند، قطعه باید با کد رهگیری به بازار عرضه شود و تولیدکنندگان موظفند این گروه تولیداتشان را با کد رهگیری تولید و به بازار عرضه کنند، البته برای قطعاتی که در بازار بدون کد موجود است نیز فرصت داده شده تا کد رهگیری دریافت کنند.

معاون وزیر صمت گفت: امسال خوشبختانه ۵۸ درصد رشد کالایی در بخش لوازم یدکی خودرو را شاهد بوده ایم و به خود کفایی در بخش لنت ترمز رسیده ایم که صادرات آن هم محقق شده است.

برادران گفت: در حوزه تسهیلات بانکی باید اولویت بانک‌ها اعطای تسهیلات به  جای مصرف بخ حوزه تولید باشد، حتی اگر می‌خواهند به مصرف کنندگان تسهیلات بدهند باید برای مصرف محصولات داخلی باشد.

او ادامه داد: در حوزه انرژی نیز بجای تمرکز بر تولید، انرژی را بدون محدودیت برای مصرف عرضه می‌کنند بطوریکه برق تولیدکننده دچار محدودیت می‌شود، اما برق پاساژ‌ها و مراکز تجاری قطع نمی‌شود و این موضوع به بهره وری تولید و اشتغال لطمه می‌زند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت:هر قدر میزان تولید کاهش یابد با توجه به تقاضایی که وجود دارد، میزان قاچاق افزایش می‌یابد، اگر با ایجاد موانع و محدودیت‌ها در حوزه انرژی باعث کاهش تولید شویم، از این رو باید منتظر افزایش کالای قاچاق نیز باشیم

برادران گفت:ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با صراحت اعلام کرده که نظام بانکی باید به مصوبات این ستاد عمل کند، اما برخی از بانک‌ها بطور مستمر برای اعطای تسهیلات ترک فعل می‌کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.