سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۷۵ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۴ هزار و ۱۱۷ تن گندم در استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد بیشتر شده است.

آقای فتحی اظهار کرد: گندم خریداری شده استان آذربایجان شرقی در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۶۱۹ تن بود.

وی اضافه کرد: ۲۶۳ هزار و ۷۲۱ تن از گندم خریداری شده تا به امروز از سوی شرکت غله و ۳۰ هزار و ۳۹۶ تن از سوی سازمان تعاون روستایی استان خریداری شده است.

آقای فتحی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است ادامه داد: تاکنون ۴۲۳ میلیارد ریال از بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شده و از مجموع بهای گندم خریداری شده که ۴۹ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال است کشاورزان استان ۴۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال طلب دارند و در واقع کمتر از یک درصد وجه گندم خریداری شده پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین ۱۴ هزار و ۹۵۱ تن گندم بذری تاکنون در آذربایجان شرقی خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید گندم استان در سال زراعی گذشته ۵۶۴ هزار تن بود که ۲۷۲ هزار تن گندم خریداری و حدود ۲۲۵ هزار تن تحویل شرکت غله شد.

وی با بیان اینکه بیشترین گندم آذربایجان شرقی در شهرستان های هشترود و چاراویماق تولید شده است افزود: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان هشترود ۱۳۷ هزار هکتار است که حدود ۹۰ هزار هکتار آن به گندم اختصاص دارد و پیش بینی می شود امسال یکصد هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

آقای فتحی گفت: همچنین سطح زیر کشت گندم دیم در شهرستان چاراویماق ۷۵هزارهکتار و آبی ۶۰۰ هکتار است که پیش بینی می شود ۷۰ هزار تن گندم از این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۵۰ تن دانه های روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده و ۲۳۳ میلیارد ریال از وجوه کلزاکاران استان معادل ۳۸درصد پرداخت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.