سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج هکتار از مراتع زنجان در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پنج هکتار از مراتع استان در آتش سوخت که طبق بررسی‌ها علت وقوع چنین حوادثی می‌تواند عامل انسانی باشد.

حسن حسینی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی روز گذشته آتش سوزی در روستاهای زاچکان و چفتان طارم و همچنین روستای چالچوق ابهر به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ گزارش شد.

وی اضافه کرد: آتش سوزی مراتع روستای زاچکان طارم به میزان ۲ هکتار با کمک های نیروهای امدادی مهار شد.

این مسوول ادامه داد: همچنین در حادثه دیگری ۲ هکتار از مراتع روستای چفتان این شهرستان دچار آتش سوزی شد که با کمک چندین ساعته عوامل امداد رسان خاموش شد.

وی اظهار داشت: مراتع روستای چالچوق ابهر هم به میزان یک هکتار دچار آتش سوزی شد که این واقعه ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به پایان رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: گرما و افزایش دما از عوامل مهم بروز آتش سوزی است، بر این اساس از هم استانی ها در خواست می شود از رهاسازی بطری و لوازم شیشه ای و براق در محیط و روشن کردن آتش و رهاسازی آن در مراتع و جنگل ها خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شماره ۱۵۰۴ راه ارتباطی برای امداد جنگل و مراتع است که از طریق آن می توان هرگونه تخریب و تصرف در اراضی منابع طبیعی و قاچاق چوب جنگلی توسط افراد سودجو را اطلاع داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.