سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نرخ بیکاری در کشور

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری کشوری از ۹/۲ درصد به ۸/۲ درصد رسیده است.

کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه اشتغال مازندران با بیان اینکه نرخ بیکاری کشوری از ۹/۲ درصد به ۸/۲ درصد رسیده است، گفت: روند اشتغال در این استان دوسال گذشته روند صعودی به خود گرفت و آمار بیکاری در مازندران به ۶/۹ درصد رسیده که در مقایسه با آمار کشوری بسیار پایین‌تر است.

او افزود: برای اشتغال یک میلیون نفر امسال در کشور برنامه ریزی شده و جهت گیری شورای عالی اشتغال به سمت کیفیت اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

کریمی بیرانوند با اشاره به راه اندازی سامانه جستجوی شغل در کشور، گفت:این سامانه همه مسایل کاریابی، افراد جویای کار شغل و کارفرمایان را، شفاف سازی می کند و  هم اکنون ۲۱ هزار کاربر در دستگاه‌های اجرایی کشور دارد.

او شفافیت سازی ایجاد اشتغال و نظارت مستمر را از جمله مزیت‌های سامانه جستجوی شغل عنوان کرد و افزود: ثبت رزومه کارجویان و یافتن نیروی کار مناسب توسط کارفرمایان از دیگر مزایای این سامانه است.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار کد ملی در سامانه اشتغال ثبت شده است، گفت: با تکمیل سامانه جستجوی کار حداکثر تا ۲ ماهه آینده  تمام آنالیز شغل های کشور  قابل ارایه و اطلاع رسانی است.

۸۵ درصد هنرجویان فنی حرفه‌ای  فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند
حسینی پور استاندار مازندران نیز در کارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های اشتغال در استان جذب سرمایه گذار است، گفت: هفت همایش جذب سرمایه گذار در هفت نقطه استان پارسال  برگزار شد و امسال هم به دنبال برپایی چنین همایش‌هایی برای جذب سرمایه گذار هستیم.

او افزود: خیلی از بنگاه‌های اقتصادی استان نیازمند به نیرو‌های ماهر هستند و باید جوانان را به سمت و سوی فراگیری حرفه‌های مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی سوق دهیم.

حسینی پور با بیان اینکه ۸۵ درصد هنرجویان ادارات فنی حرفه‌ای استان را فارغ التحصیلان و دانشجویان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: متاسفانه دانشگاه‌های ما در بخش عملی بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

استاندار مازندران گفت: در دو سال گذشته از تعطیلی ۳۰۰ واحد صنعتی که ۴۰ هزار نفر نیرو داشته اند جلوگیری کردیم و ۱۹۸ واحد صنعتی راکد را به چرخه تولید بازگرداندیم.

او افزود: به دستور رئیس جمهور به دنبال راه اندازی بزرگترین پالایشگاه لبنیات غرب آسیا در آمل هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.