سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین؛

۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر در سماح ثبت نام کرده اند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از ثبت نام ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر از هم استانی‌ها در سامانه سماح خبر داد.

دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر از مردم استان در سامانه سماح برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۹ هزار نفر حق بیمه خود را پرداخته و ثبت نامشان را تکمیل کرده اند.

او افزود: امسال ۳ بسته بیمه‌ای برای زائران اربعین ارائه شده که به قیمت‌های ۳۵، ۴۵ و ۵۵ هزار تومان قابل انتخاب است و تفاوت قیمت به دلیل تفاوت تعهدات بیمه است.

دستگردی بیان کرد: ثبت نام در سامانه سماح در حال انجام است و متقاضیان پس از ورود به سامانه و انتخاب بسته بیمه، انتخاب مرز، انتخاب زمان خروج از کشور و پرداخت هزینه، کارت شناسایی اربعین دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر حج و زیارت استان با اشاره به اینکه علاوه بر کارت شناسایی، بارکد‌هایی نیز در اختیار زائر قرار می‌گیرد، عنوان کرد: زائرین می‌توانند این بارکد‌ها را روی وسایل خود نصب کنند تا در صورت مفقود شدن، بتوان آن‌ها را پیدا کرد.

او گفت: امکان ثبت نام گروهی نیز در سامانه سماح وجود دارد و افرادی که می‌خواهند به صورت گروهی اعزام شوند، در سامانه نیز به صورت گروهی ثبت نام خود را انجام داده و یک نفر را به عنوان سرگروه انتخاب کنند.

دستگردی با اشاره به اینکه قرار بوده هر هفته پروازی برای اعزام زائران به عتبات عالیات برقرار باشد، گفت: از ابتدای سال با افزایش قیمت بلیت ها و کم شدن درخواست ها این پرواز لغو شده اما پیگیر هستیم تا دوباره پروازها برقرار شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پروازهایی با قیمت کمتر به مقصد ایلام، کرمانشاه و آبادان را برای اعزام زائران در طول سال به عتبات عالیات برقرار کنیم تا هزینه آن کمتر باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.