سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهلو گرفتن نخستین کشتی حامل گاز مایع LPG درآبادان

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت : برای نخستین بار در تاریخ آبادان نخستین کشتی حامل گاز مایع LPG پهلو گرفت.

حکیم قیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: نخستین محموله گاز مایع گرم LPG  در تاریخ ۱۱۰ ساله پالایشگاه این شهرستان از اسکله شماره ۷ پالایشگاه آبادان بارگیری شد.

به گفته او این شناور از راه آبراه بین المللی اروند اقدام به صادرات این فرآورده نفتی خواهد کرد.

مالکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان نیز گفت : در این  فروند کشتی ۱۷۰۰ تنی که از بندرعباس به آبادان منتقل شده قرار است ۹۰۰ تن گاز LPG  بارگیری شود.

آقای قیم گفت: پیش از این زیرساخت‌های صادراتی اسکله‌های این پالایشگاه در آبادان در جنگ تحمیلی به طور کامل تخریب شده بود.

این مسئول گفت: افزایش ظرفیت خوراک و محصولات پالایشگاه و بندر صادراتی ماهشهر و افزایش درآمد ارزی با فروش LPG و دیگر محصولات همچون V.B و نفتا، کمک به استمرار تولید پایدار و افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان در کنار ذخیره سازی و انتقال فرآورده‌ها به بندر صادراتی ماهشهر عامل رسیدن به این دستاورد شد.

او  به آماده سازی خطوط انتقال و بازوی بارگیری محصولات نفتا و نفت خام، نفت گاز و نفت سفید، تعمیر و بازسازی خطوط ۶ و ۱۰ اینچی انتقال فرآورده‌ها از پالایشگاه تا اسکله، آماده سازی و پیش راه اندازی خطوط، تعمیر و بازسازی خطوط آب آشامیدنی کشتی و بخار آب و هوای کارخانه ای، مقاوم سازی و بازسازی نقاط تخریب شده سطح اسکله و رنگ آمیزی محوطه سایت اسکله‌ها اشاره کرد.

این مسئول همچنین از  نصب فندر‌های ضربه گیر، تعمیر و تجهیز ساختمان اداری و عملیات دریایی و اسکله و نصب دستگاه رادیو و برقراری خطوط ارتباطی بی سیم و تلفنی نیز خبر داد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در ادامه به تولید بیش از ۲۵ درصد از محصولات پالایشی کشور در این پالایشگاه و برنامه ریزی برای فروش محصولات تولید شده مازاد در بازار‌های بین المللی در کنار تامین نیاز‌های کشور نیز اشاره کرد.

او با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده، راه اندازی اسکله‌های شماره ۹، ۸، ۷D، ۷C، ۷B، ۷A مصوب شد به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: برای فعال سازی این اسکله‌ها در حدود ۱۲ هزار متر مکعب از اروند رود لایروبی، چندین کیلومتر خطوط لوله ۶ و ۸ و ۱۰ اینچی از مخازن ذخیره تا اسکله‌ها احداث شد و تجهیزات بازوی بارگیری محصولات مختلف در اسکله احداث و نصب شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.