سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۵۰ درصدی هزینه درمان کودکان مضطرب

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از کاهش ۵۰ درصدی هزینه درمان کودکان مضطرب در این استان خبر داد.

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه طرح غربالگری اضطراب در استان آغاز شده است، گفت : در سال‌های نخست سالیانه یک هزار کودک غربال می‌شد، ولی به‌تدریج افزایش یافت، به‌طوریکه برش عملیاتی طرح برای سال ۱۴۰۲، ۶ هزار کودک تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در هر سال بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کودکان مضطرب تشخیص داده می‌شوند، افزود: این آمار در سال‌های شیوع کرونا به حدود ۴۰ درصد رسید.

این مسئول با بیان اینکه در استان کرمانشاه در مجموع ۹ مرکز تخصصی کودک و نوجوان کار درمان کودکان مضطرب را انجام می‌دهند، خاطرنشان ساخت: ۸۲ مرکز دیگر نیز در صورت مراجعه والدین آمادگی ارائه خدمات را دارند.

شهبازی تصریح کرد: کودکان معمولا بعد از جلسات مشاوره علائم بهبودی نشان می‌دهند جز در مواردی که والدین به هر دلیل پیگیر درمان نبوده اند، بایستی برای درمان کودکان مضطرب یارانه خدمات مشاوره در نظر گرفته و هزینه درمان کودکان نیم بها تعیین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: شناسایی کودکان با همکاری مراکز غربالی بینایی پیش‌دبستانی و تکمیل تست اضطراب اسپنس توسط والدین که کودکان خود را جهت تست بینایی سنجی برده بودند، انجام شده است.

وی ادامه داد: والدین به مراکز مشاوره کودک و نوجوان به‌صورت مستقیم جهت انجام تست اضطراب مراجعه نمایند.

شهبازی به علائم اضطراب کودکان اشاره کرد و افزود: گوشه‌گیری، کم‌حرفی، مشکلات ارتباطی با همسالان یا والدین، شب‌ادراری، بی‌اشت‌هایی یا پراشتهایی، بیقراری و بدخلقی از جمله این ویژگی هاست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه توضیح داد: از لحاظ شرایط خانوادگی، کودکان تک فرزند و یا کودکانی که والدین آن‌ها طلاق گرفته‌اند بیشتر علائم اضطرابی نشان داده‌اند.

وی گفت: در کودکان تک فرزند، ارتباط معناداری بین جنسیت و اضطراب وجود نداشته است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.