سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق بازار مسکن چشم انتظار تسهیلات ساخت است

کارشناس مسکن گفت: برای جلوگیری از رکود بازار و رونق گرفتن ساخت وساز باید تسهیلات ساخت در اسرع وقت پرداخت شود‌.

این روزها در اوج جابه جایی مستاجران و نقل وانتقالات هستیم که به نظر می رسد دولت تا به امروز برنامه هایی برای بهبود وضعیت بازار مسکن در دستور کار خود قرار داده است.

یکی از این برنامه ها الحاق اراضی مسکن است که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قالب ساخت واحدهای ویلایی انجام داده است که البته به نظر می رسد که دولت باید برای اجرایی شدن این طرح هم  باید برنامه های را از جمله به کارگیری بانک ها برای پرداخت تسهیلات را انجام دهد.

 جمله یوسفی کارشناس مسکن می گوید: تا به امروز بانک ها همکاری چندانی را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ویژه برای پرداخت تسهیلات مسکن انجام نداده اند و همین امر خود باعث شده است  که روند ساخت وساز کند شود.

او ادامه داد: در شرایط کنونی برای خروج رکود بازار مسکن و رونق گرفتن این بازار باید به طور قطع تمامی بانک ها اقدام به پرداخت تسهیلات کنند تا از این طریق شرایط  شاهد رونق گرفتن روند ساخت وساز باشیم.

این کارشناس مسکن گفت: طبق قانون برنامه هفتم باید تمامی بانک ها اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن کنند به طوریکه ۲۰ درصد از این تسهیلات پرداختی را به این حوزه اختصاص دهند.

گفتنی است در شرایط کنونی  برای جلوگیری از جهش قیمت مسکن باید تمامی بانک ها در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن همکاری لازم را انجام دهند واین موضوع باید از سوی وزارت راه وشهرسازی و دولت پیگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.