سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مردم به خاطر کیفیت پایین خدمات حمل‌ونقل عمومی از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همه ابزار‌ها و تجهیزات موجود در معابر در دست یک نهاد نیست و هر کدام متولی خاص خود را دارد که این پراکندگی مسئولیت، برای اداره صحیح شهر مضر است.

 جلال بهرامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه برای ارتقاء و بهبود سطح خدمات‌رسانی به مردم، معابر باید یک متولی داشته باشند تا از پراکندگی و آشفتگی در امور جلوگیری شود، افزود: به این منظور، تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی معاونت فنی و عمرانی و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اقدام لازم را انتخاب یک پیمانکار واحد برای نگهداری هر بزرگراه پایتخت انجام دهیم.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع انسان‌محوری در حوزه حمل و نقل شهری را مورد تأکید قرار داد و با اعلام اینکه آرام‌سازی معابر و گسترش پیاده‌راه‌ها را پیگیری می‌کنیم و هیچ بخش‌نامه‌ای، اختیارات این معاونت را در این زمینه محدود نخواهد کرد، گفت: آرام‌سازی معابر و ایجاد پیاده‌راه‌ها به توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و کاستن آلودگی هوای ناشی از آن کمک می‌کند.

بهرامی با اعلام اینکه در احداث پیاده‌راه‌ها باید محل‌هایی را نیز برای تردد دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی در نظر بگیریم و در این صورت، بخش بیشتری شهروندان از این مسیر‌ها استقبال می‌کنند، گفت: قسمتی از حمل و نقل ترکیبی باید بر محور پیاده‌روی استوار باشد، چنانچه در کشور‌های پیشرفته، حداقل ده درصد از سفر‌های روزانه از طریق پیاده‌روی انجام می‌شود و در تهران نیز درصدد هستیم تا سهم پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در سفر‌های شهری افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه البته در این خصوص نباید بی‌گدار به آب بزنیم و باید از تجارب منفی گذشته مثل سنگفرش کردن خیابان ۱۷ شهریور درس بگیریم، افزود: از این رو، کارکرد معابر نباید تک‌منظوره باشد، بلکه در ساعات اوج ترافیک، باید اجازه ورود خودرو‌ها به بخشی از معابر داده شود و در بقیه ساعات، فقط عابران پیاده از آن‌ها بهره‌مند شوند و این رویکرد، مشروط به انجام مطالعات و بررسی‌های لازم در خیابان‌هایی مثل شهید آیت و افسریه، قابلیت اجرا دارد.

معاون شهردار تهران در بخش بعدی صحبت‌های خویش با اشاره به اینکه مردم به خاطر عدم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، کمبود وسایل نقلیه عمومی و پایین بودن کیفیت خدمات ناوگان، ناچار می‌شوند با صرف هزینه بیشتر، از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند، اظهار کرد: در مورد پارکینگ‌های عمومی نیز پایین بودن نرخ پارکینگ، منجر به وقوع تخلفات متعدد از سوی متولیان آن‌ها و عدم رغبت به توسعه این‌گونه پارکینگ‌ها می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه دلسوزی برای موتورسواران، باعث جلوگیری از ساماندهی و انضباط‌بخشی به انبوه موتورسیکلت‌ها شده که نتیجه آن، علاوه بر تشدید آلودگی هوا، نقض ایمنی و سلب آرامش شهروندان، منجر به وقوع تصادفات عدیده می‌شوند، تصریح کرد: اتفاقاً در جریان این تصادفات، خود موتورسواران بیشتر از دیگران، ضربه می‌خورند و صدمه می‌بینند.

وی برقی کردن موتورسیکلت‌ها از طریق جایگزینی موتور‌های موجود با موتور‌های برقی، رادمورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به این منظور، هماهنگی‌های لازم با وزارت صمت و وزارت نیرو انجام شده و به دنبال خرید موتورسیکلت‌های برقی هستیم و اعتقاد داریم تا زمانی که نتوانیم موتور‌های کار را برقی کنیم، ساماندهی و انضباط‌بخشی به سایر موتور‌ها کار آسان و ساده‌ای نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.