سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار یزد:

تکمیل و تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اولویت مسئولان باشد

فاطمی بر تلاش شبانه روزی دستگاه‌های موثر در زنجیره نهضت ملی مسکن، برای اتمام ۲۲۰۰ واحد مسکن تا هفته دولت امسال تاکید کرد.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان  با اشاره به نگرانی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن نسبت به بلاتکلیفی واحد‌های مسکونی، گفت: لازم است تا در راستای رفع نگرانی مردم اطلاع رسانی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.
 
او به تدارک قریب به ۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: فرآیند تصویب اراضی مربوط به این طرح و همچنین نخاله برداری و طرح آماده سازی زمین‌ها باعث طولانی شدن این روند شده بود.
 
فاطمی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص دلایل زمان‌بر بودن فرآیند تدارک و آماده سازی زمین‌ها تصریح کرد: متقاضیان این طرح باید از قطعی شدن ثبت نام و پیگیری، اطمینان حاصل کنند.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر سایت ۳۷۷ هکتاری و اعطای زمین‌های طرح قانون جوانی جمعیت در استان، عنوان کرد: با توجه به هدف استان مبنی بر احداث یک سایت الگویی، ساخت و ساز‌ها باید طبق نقشه و طرح مصوب انجام شود.
 
فاطمی با تاکید بر واگذاری دو هزار و ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان همزمان با هفته دولت، تاکید کرد: مسئولان و دستگاه‌های متولی پروژه‌ها به صورت شبانه روزی برای اتمام پروژه‌ها تلاش کنند.

او اضافه کرد: با پیگیری ویژه در اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مسائل مربوط به این طرح بررسی و واحد‌های مددجویان مخصوصا خانواده‌های دو و سه معلولی تحویل متقاضیان شود.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به مسائل مربوط به احداث صنعت شهر‌های استان پرداخت و گفت: نباید اجرای صنعت شهر‌های میبد، اردکان و بافق فقط در حد تفاهم نامه باقی بماند و در این راستا فرمانداران شهرستان‌ها عملیات اجرایی آن را به جد پیگیری کنند.
 
او در ادامه با بیان اینکه به استناد گزارش‌های اتحادیه مشاوران املاک، تشدید نظارت و برخورد با متخلفین این حوزه باعث کاهش ۱۰ درصدی نرخ اجاره بها شده است، خاطرنشان کرد: لازم است تا علاوه بر حذف روند‌های تخلف زا در این حوزه، میزان بازدیدها، پلمب‌ها و برخورد‌ها با متخلفین به تفکیک هر شهرستان ارائه شود. 
 
فاطمی در ادامه با اظهار تأسف نسبت به تخلفات حوزه ساخت و ساز، اذعان کرد: ترویج تخلف سازی در شهر و معطلی مردم در صف‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ یک روال بسیار اشتباه است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

برچسب ها: ساخت مسکن ، هفته دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.