سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه:

زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران حضور دارند

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای درباره آزادسازی منابع توقیف شده ایران اعلام کرد که زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران حضور دارند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی و آزادی تعدادی از زندانیانی که غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: آزادسازی و رفع محدودیت از منابع مالی جمهوری اسلامی ایران که غیرقانونی و به بهانه نگرانی بانک‌های خارجی از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده مسدود شده یا استفاده از آن‌ها سخت شده است، همواره در دستورکار وزارت امور خارجه قرار داشته است. 

در این بیانیه آمده است: نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده در اختیار جمهوری اسلامی ایران بوده و این منابع برای نیاز‌های مختلف کشور حسب تشخیص مراجع ذیصلاح هزینه خواهد شد. 

این بیانیه می‌افزاید: علاوه بر آزادسازی منابع مالی که به صورت غیرقانونی توقیف شده بود، حمایت از حقوق ایرانیان در سرتاسر جهان جزو وظایف ذاتی وزارت امور خارجه است. در این چارچوب، آزادی تعدادی از زندانیان بی‌گناه ایرانی که طی سال‌های گذشته به طور غیرقانونی و با اتهام واهی د‌ور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در این کشور دستگیر و زندانی شده‌اند، به طور جدید توسط دستگاه دیپلماسی پیگیری شده است. در این راستا، آزادی تعدادی از زندانیانی که به طور غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند، بزودی محقق خواهد شد.
در این بیانیه عنوان شده است: زندانیان مدنظر آمریکا کماکان در ایران حضور دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
چقدر شما موفقید
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
دیگه با کره معامله نکنید
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ای کاش میشود با این پولها ارزونی بشه ای خدای مهربون
مهرداد آقائی
۱۲:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
با سلام
اخبار باید صریح باشند و اسامی افراد مد نظر اعلام و آنها حبس گردند در غیر این صورت تهمت است و برای آنهایی که تهمت ناروا می گویند باید شلاق اجرا شود.
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مجرمین اصالتا ایرانی اند ! اینا برای هیشکی تره هم خورد نمیکنن چه برسه ایرانی آنهم مزدور! منتها نفع مستمر در این مدل مراودات تبلیغاتیست یعنی (ایجاد ترس در اذهان) همسو کردن رسانه ایی اذهان مردم جهان با گرفتن ژست آزادی خواهی شان در جهان و برعکس تبلیغ کردن برای طرف مقابل در جهان است و هم از این دست وقایع و دیگر حوادث ساخته دستشان گوشه هایی از یک پازل برای مقابله را شکل میدهد!!!
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
جراح و افتصاددان معروف معاصر محسن رضایی راست گفت که ما میتونیم با گروگان گرفتن شهروندان آمریکایی میتوانیم کسب درآمد کنیم اینم نمونش
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
هتل اوین
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
چقدرسیاست‌کثیفه‌وکسی‌که‌آلوده‌سیاست‌شد
دیگراعتمادی‌بهش‌نیست.
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
نتایج توافق
پولهای بلوکه شده از کره جنوبی به سوییس منتقل میشه که از وون کره به یورو تبدیل بشه و ۲۰ درصد پورسانت به سوییس پرداخت میشه
از سوییس هم به قطر منتقل میشه و در بانک قطر بلوکه میشه تا فقط برای خرید غذا و دارو هزینه بشه
ایران از قزاقستان سویا و گندم میخره پولش رو قطر از پولای ایران میده پورسانت هم برمیداره

زندانیان ایرانی آمریکایی هم در ایران آزاد میشن و سریع به آمریکا فرار میکنن
زندانیان ایرانی هم در آمریکا آزاد میشن ولی ترجیح میدن تو همون آمریکا بمون

این شرح توافقه ولی متاسفانه یجور دیگه میگن
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
هیچ زندانی آزاد نکید تا تحریم ها رفع گردد.
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
باشه تیمسار !!!!
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
خوش بحالتون