سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیاتی بزرگ برای اثبات وجود یک موجود افسانه‌ای!

اواخر ماه جاری بزرگ‌ترین عملیات جستجوی هیولای لاخ نس در محل دریاچه نس اسکاتلند انجام می‌شود.

هیولای لاخ نس یکی از اسرار جالب سیاره ماست، موجودی عظیم الجثه و ماقبل تاریخی که ادعا می‌شود در آب‌های عمیق دریاچه نس واقع در اسکاتلند زندگی می‌کند. اگر چه تاکنون هیچ دوربین مدرن یا اطلاعات رسمی زیستن این موجود هیولا مانند را تایید نکرده، اما گزارش‌های محلی ارائه شده مبنی بر مشاهده این هیولا توسط ساکنان این منطقه اسکاتلند، بار‌ها محققان را به تکاپو برای یافتن این موجود افسانه‌ای وا داشته است.

هرچند تلاش‌هایی که تا به امروز برای یافتن این موجود شده نتیجه‌ای به همراه نداشته است؛ اما این بار قرار است در این عملیات، پهپاد‌های مجهز به دوربین‌های مادون قرمز بر فراز این دریاچه پرواز کنند و از هیدزوفن یا لرزه‌یاب آبی برای شناسایی صدا‌های نامعمول زیر آب استفاده شود. همچنین گروهی هم مامور شده‌اند در حین انجام این ماموریت در اطراف دریاچه به گشت‌زنی بپردازند تا اگر هیولای لاخ نس در آن زمان در درون دریاچه نباشد، ماهیت وجودی آن روی خشکی به اثبات برسد.

این عملیات جست وجو قرار است در ۴ و ۵ شهریور انجام شود و بزرگ‌ترین عملیات جست‌وجو در تلاش برای اثبات وجود این موجود افسانه‌ای است که الهام‌بخش داستان‌های عامیانه و حتی فیلم بوده است. اخبار و شایعات وجود چنین هیولایی در دریاچه نس اسکاتلند، ابتدا در سال ۱۹۳۳ منتشر شد و حتی یک سال بعد از آن یعنی در سال ۱۹۳۴ تصویری از این هیولای افسانه‌ای در دریاچه نس چاپ و بعد‌ها مشخص شد تصویر مربوط جعلی است. در سال ۲۰۱۹ دانشمندان نیوزیلندی تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص انجام دادند که درنتیجه آن شایعات وجود چنین موجود افسانه‌ای رد شد و آن چه که به عنوان هیولای لاخ نس توصیف شده احتمالا نوعی مارماهی بزرگ با ابعاد عجیب باشد.


بیشتر بخوانید


اما وجود گزارش‌های مکرر مردمی درباره این هیولا، محققان را کنجکاو کرد که یک بار هم شده با استفاده از فناوری روز دنیا این دریاچه را به طور کامل اسکن کنند تا به راز زندگی هیولای لاخ نس پی ببرند و این بزرگ‌ترین مطالعه در دریاچه لاخ نس از زمان تعطیلی «دفتر مطالعه دریاچه لاخ نس» در سال ۱۹۷۲ است. آیا چنین موجود عظیم الجثه‌ای می‌تواند این همه سال به صورت مخفیانه در این دریاچه زندگی کند؟

منبع: روزنامه خراسان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
مسخره بازی قرن
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
اگر بود یوقتی،حتما اطلاع رسانی کنید ،جلوی انقراضشو بگیریم !
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
من هیولای وحشتناکتری در بچگی دیدم که از جنس جن بود به صورت یک مار که از زمین خارج شد ودو بال نورانی نزدیک سرش داشت که سرش هم مانند سر یک مرد بود
عمار .
۱۷:۴۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
این همان سلندپیتی سلبریتی ها است .
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
جهان امروز نیز گویا در اسکن کردن ضعف دارد
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
سرکاریه
دنبالش نرین،