سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم تعیین متولی واحد برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر لزوم ارتقاء شبکه مخابراتی و ارتباطی در تجمعات انبوه و تعیین متولی واحد تاکید کرد.

علی نصیری در نشست تخصصی مدیریت خطر تجمعات انبوه که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه در محل این سازمان و هم به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در برگزاری چنین تجمعاتی نیازمند ارتقاء شبکه مخابراتی و ارتباطی، همچنین تعیین متولی واحد برای مراسم تجمعات انبوه هستیم.

نصیری بیان کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این مراسم نسبت به فعالسازی دبیرخانه HSE شهرداری جهت ارزیابی مستمر نا ایمنی‌ها و تدوین دستورالعمل، برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های تخصصی، تشکیل ستاد هماهنگی مراسم جشن ۱۰ کیلومتری غدیر، استقرار سامانه هماهنگی عملیات میدانی، پایش مستمر برگزاری مراسم و معابر منتهی اقدام کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دبیر علمی نشست گفت: پیش بینی مسیر ویژه جهت تردد خودرو‌های امدادی و پایش، سنجش میزان جمعیت مشارکت کننده در مراسم و ضرورت مدل سازی رفتار جمعیت از دیگر موارد ضروری برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه بشمار می‌رود.

وی با اشاره به بهره گیری موثر از ظرفیت گروه‌های دوام افزود: جمعی از گروه‌های مردمی داوطلب واکنش اضطراری محلات که به اختصار دوام نامیده می‌شوند با مشارکت فعال در تجمع انبوه عید غدیر ضمن ارائه آموزش‌های مرتبط با مباحث ایمنی به شهروندان، نسبت به ارزیابی ایمنی موکب ها، هدایت و کنترل جمعیت و همکاری با ستاد گمشدگان نیز اقدام کردند.

وی همچنین به حضور تیم پژوهشی در محل برگزاری مراسم تجمع انبوه عید غدیر اشاره کرد و افزود: استقرار ۲۰ نفر از تیم پژوهشی دانشگاه تهران در زون‌های مختلف پهنه جهت انجام برداشت‌های میدانی در این مراسم انجام شد.

وی پایش گلوگاه‌های جمعیتی و پیگیری موارد نا ایمن، منطقه بندی پهنه و تعیین فرمانده میدان در هر پهنه، تشکیل ستاد گمشدگان، برگزاری مراسم در ساعت مناسب (غروب) وکاهش خطر گرمازدگی، ارائه خدمات رایگان توسط مترو جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها و منطقه بندی پهنه و تعیین فرمانده میدان در هر پهنه را از دیگر نقاط قوت برگزاری این مراسم عنوان کرد.

نصیری همچنین تدوین برنامه جامع ایمنی و بحران، همکاری و مشارکت با کلیه ذینفعان، تامین خدمات رفاهی و پزشکی کافی و فراگیر، ایجاد ارتباطات کارآمد (بیسیم مشترک و...) و ارزشیابی نهایی و ثبت درس آموخته‌ها را بعنوان مهم‌ترین توصیه‌های لازم برای برگزاری ایمن‌تر تجمعات آتی برشمرد.

در این نشست همچنین دکتر جلیل عرب خردمند؛ در خصوص تجمعات انبوه در آیینه قوانین و اسناد، دکتر سید محسن حسینی؛ با موضوع تجمعات انبوه، مقررات بین المللی بهداشت و همکاری‌های فرامرزی، دکتر علیرضا نوری؛ با موضوع واکاوی مدیریت بحران در حوادث ناشی از ازدحام جمعیت، دکتر احمد سلطانی؛ با موضوع مخاطرات اربعین، دکتر زهره قمیان؛ با موضوع برنامه ریزی در تجمعات انبوه سخنرانی، دکتر سولماز ارژنگی؛ با موضوع چالش‌ها و راهکار‌های برگزاری تجمعات انبوه ایمن، دکتر نوید خادمی؛ در خصوص بررسی نقش و جایگاه علم رفتارشناسی عابران پیاده و شبیه سازی‌های علم رفتار شناسی عابران پیاده، دکتر مجید آرون؛ با مضوع تجارب و درس آموخته‌های حاصل از تجمع امام رضائی ها، دکتر اصغر توان؛ با موضوع ارزیابی خطر تجمعات انبوه، دکتر داود پیرانی؛ در خصوص مدیریت سلامت و ایمنی در تجمعات انبوه، دکتر مهدی حسن زاده؛ با موضوع ضرورت مدیریت ازدحام جمعیت سخنرانی موضوعات خود را ارائه دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.